Sökning: "konsument media"
Visar resultat 21 - 25 av 86 uppsatser innehållade orden konsument media.
21. Opportunities for Short Food Supply Chains : attractive communication strategies within a Swedish REKO-ring
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The interest in locally produced food has increased in Sweden, this has led to several initiatives where consumers can buy products directly from producers. One example of an initiative is REKO-rings, which is an initiative based on contact via the internet, where consumers can shop directly from producers without intermediaries. LÄS MER
22. Det är omodernt att dricka mjölk : En fallstudie om unga konsumenters attityder gentemot Oatlys reklamkampanj “Spola mjölken"
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Studien handlar om företaget Oatly och deras senaste kampanj “Spola mjölken”. Företaget, samt kampanjen, lägger ett stort fokus på miljön i marknadsföringen av sina produkter. Deras strategiska kommunikation har väckt en debatt kring kampanjens trovärdighet och deras miljöargument. LÄS MER
23. "This is my favorite beauty product… Do you like it too?” : A quantitative study on the user's interaction on beauty brands' Instagram account and how the presence of an influencer effect it.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Looking at earlier studies and previous research in influencer marketing and parasocial relations between influencers and their followers, many of them are studying influencers in other countries such as Singapore and not in Sweden. This is a research gap we want to fill, which is why this study is focusing on Swedish influencers. LÄS MER
24. Det var en gång ett samskapat varumärke
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien behandlar hur företag i den digitala kontexten kan stärka sin varumärkesidentitet med hjälp av fenomenet co-creation of value, samt vilka utmaningar och möjligheter som finns med användandet. Syftet är att undersöka hur B2C-företag som använder digital marknadsföring kan stärka sin varumärkesidentitet, med hjälp av co-creation of value och storytelling för värdeskapande. LÄS MER
25. Individen – medborgare eller konsument?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The aim of this essay is to explain which conditions may lay behind the emergence of the political consumer, focusing on globalization, individualism and the increase of consumerism as a result of the rise of global political issues such as climate change. Thereafter, the portrayal of this transition will be investigated in Swedish media by comparing debate articles considering environmental and climate issues, with a time difference of three decades. LÄS MER