Sökning: "konsument media"

Visar resultat 6 - 10 av 86 uppsatser innehållade orden konsument media.

  1. 6. Konsten att skapa trovärdighet genom reklam på sociala medier. : På vilket sätt påverkas konsumenter av sponsrad produktmarknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Erik Sterner; Amanda Åkesson; [2022]
    Nyckelord :Parasocial phenomenon; Trust; Generation Z; Word-of-mouth; Credibility; Communication; Marketing; Advertising; Sponsored posts; Parasociala fenomen; Förtroende; Generation Z; Word-of-mouth; Trovärdighet; Kommunikation; Marknadsföring; Reklam; Sponsrade inlägg;

    Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av många personers vardag och liv, både internet och olika medier har växt fram på senare år och utvecklas fortfarande i hög takt. Detta har resulterat i ett beteende mönster som blir mer digitalt även i vardagliga sammanhang. LÄS MER

  2. 7. Kritik mot modeföretag : En studie om hur negativ kritik på sociala medier påverkar konsumenters inställning till modeföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Marianne Vixilia Salenius; Julia Olofsson; Andrea Sjögren; [2022]
    Nyckelord :Social media; word-of-mouth; consumer attitude; criticism; loyalty; Sociala medier; word-of-mouth; konsumentinställning; kritik; lojalitet;

    Sammanfattning : Sociala mediers framskridande har förändrat hur vi ser på världen och hur samhället ser ut. I samband med att användningen av sociala medier har ökat har även kritiken riktad mot modeföretag ökat. LÄS MER

  3. 8. Könsrelaterad marknadsföring inom bilförsäljning : En studie om hur kvinnor och män framställs på sociala medier inom bilförsäljningsbranschen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ida Rimark; Fanny Melin; [2022]
    Nyckelord :Gender-related marketing; car sales; marketing strategies; social media; Könsrelaterad marknadsföring; bilförsäljning; marknadsföringsstrategier; sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen har kommunikationen mellan företag och konsument ökat på sociala medier även inom bilbranschen. Runtom i världen använder bilförsäljare sociala medier som plattformar för marknadsföring av sina respektive verksamheter både som generalagent och återförsäljare. LÄS MER

  4. 9. Get woke, go broke? : En kvalitativ studie av Victoria's Secrets omprofilering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Felicia Buiten; Lovisa Wirén; [2022]
    Nyckelord :Victoria s Secret; omprofilering; tematisk analys; semiotik; konsument; åsikter;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to analyze the rebrand of Victoria's Secret through a consumer perspective. We focused on Instagram, since this platform enables communication between the company and consumer. LÄS MER

  5. 10. "Mörka färger säljer typ knappt"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jessicka Roos; Hanna Vult von Steyern; [2021]
    Nyckelord :personlig varumärkning; kriskommunikation; krisrespons; Situational Crisis Communication Theory; Instagram; personal branding; crisis communication; crisis response; Social Sciences;

    Sammanfattning : Personlig varumärkning är ett koncept som innebär att varumärken och dess image till stor del identifieras med en person. Personliga varumärken kommer med stora fördelar, exempelvis att en djupare relation etableras mellan organisation och konsument, vilket kan vara svårt att uppnå för en mer opersonlig organisation. LÄS MER