Sökning: "konsument media"

Visar resultat 16 - 20 av 86 uppsatser innehållade orden konsument media.

  1. 16. Instagrams påverkan på män och kvinnor. : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lisa Karlsson; Felicia Ericsson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; social media; gender; women; men; commercial; Instagram; sociala medier; genus; kvinna; man; reklam;

    Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER

  2. 17. Personaliserade erbjudanden inom marknadsföring : En kvalitativ studie angående konsumenternas upplevda respons av personaliserade erbjudanden från företag med avseende på förtroende, kontroll och transparens

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Viktor Kaskamo Andersson; [2021]
    Nyckelord :Personalised marketing; personalised offers; privacy; personal information; trust; control; transparency; consumer behaviour; Individanpassad marknadsföring; personaliserade erbjudanden; personlig integritet; personlig information; förtroende; kontroll; transparens; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Nyligen har forskning inom marknadsföring fokuserat på konsumenternas köpbeteende och köpmönster, vilket har haft stor inverkan genom digitaliseringen i samhället och runt om i världen. Allt fler vetenskapliga studier forskar om konsumenternas personliga integritet och hur den kan påverkas av personliga erbjudanden från företag, till exempel genom marknadsföringsmetoden 'Retargeting'. LÄS MER

  3. 18. Vad ska dagens konsument tro på? : En kvalitativ undersökning om hur H&M kommunicerar ut sitt CSR-arbete i jämförelse med vad svensk nyhetspress rapporterar.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomasine Oredsson; Narie Turesson; [2021]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR communication; Agenda Setting; Fast fashion; H M;

    Sammanfattning : The study aims to investigate whether there is a discrepancy between how Swedish fast fashion- companies communicate their CSR (Corporate Social Responsibility) work and how their CSR work is reported in the Swedish news. If differences do occur, we will analyze and discuss what this discrepancy may be due to. LÄS MER

  4. 19. Market Communication Strategy : A case study of IKEA

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Martina Alice Spinoglio; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Communication; Strategy; IKEA; Communication Process; Communication Strategy; Case Study; Franchisee;

    Sammanfattning : Nowadays, having a communication strategy is essential. Companies are offering the same product and it’s really difficult for them to differentiate. What can really make the difference is the message that they send to the consumers and the media they utilize; so how they implement their market communication strategy. LÄS MER

  5. 20. Skills and competencies for sustainable food systems : case study of young market gardeners in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Plant Breeding (from 130101)

    Författare :Lotten Lundgren; [2020]
    Nyckelord :market gardening; sustainability; food system; skills; competencies; lock-in; transition;

    Sammanfattning : Global food systems are locked into a sociotechnical regime where actors are dependent on high external inputs and economies of scale, and systemic innovation is necessary to meet sustainability targets. Recent research into the development of education for fostering sustainability leaders, such as the Horizon 2020-project NextFood, have largely focused on mainstream agriculture, despite the importance of niches in driving systems change. LÄS MER