Sökning: "kultur i mode"
Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden kultur i mode.
1. Transspråkande som arbetssätt : Om möjligheter och utmaningar med att arbeta transspråkande i grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : The aim of this research compilation is to seek further understanding of how translanguaging can be used as a method to assist students learning in Swedish elementary schools. In order to gain understanding I have read and thematically analyzed ten different research studies, eight of them set in a Swedish context, and two international studies from Canada and the Netherlands. LÄS MER
2. Motiv bakom spårvägssatsningen i Lund
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie har undersökt spårvägsprojektet i Lund utifrån fokuset platsmarknadsföring, tillgänglighet, tillväxt och hållbar utveckling. Den har även fokuserat på motiven bakom spårvägen. Studien gör detta genom en kvalitativ forskningsmetod, där en textanalys har utförts av Lunds kommuns planeringsdokument. LÄS MER
3. Gymnasieelevers uppfattning om digitaliseringen i samhällskunskapsämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : This study describes upper secondary school students' perception of the One-To-One digitization with a focus on the subject of social studies. The work also reports on whether there is any socioeconomic difference between students' perception of the OTO digitalization. LÄS MER
4. SMUTS : En sociosemiotisk analys av Balenciagas "The Mud Show" 2022 utifrån Pierre Bourdieus teori om kapital samt nutida mediala representationer av kriget i Ukraina.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The main purpose of this study is to examine how the media representation of the war in Ukraine is portrayed in Balenciaga’s runway for "Summer 23" collection in Paris Fashion Week 2022. To reach the objective of this study I used an approach based on a qualitative method with support from theories concerning socio-semiotics, Pierre Bourdieu’s theory of capital, provocation and taste. LÄS MER
5. Mode har inget kön : Föreställningar om HBTQIA+ -personer i Zalandos reklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : In this study I examine what conceptions of LGBTQIA+ people that are represented in Zalando’s advertising campaigns for unisex fashion. This study was conducted with critical discourse analysis with multi modal features on two of Zalando’s unisex themed campaigns from 2022. LÄS MER