Sökning: "kunden i centrum"

Visar resultat 16 - 20 av 69 uppsatser innehållade orden kunden i centrum.

  1. 16. Är ett knapptryck mer värt än ett handslag? : En fallstudie inom banksektorn med inriktning relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Persson; Emilia Andersson; [2019]
    Nyckelord :Customer relations; Service quality; Servicescape; Value; Loyalty; Kundrelationer; Servicekvalitet; Servicelandskap; Värde; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet är att undersöka tjänsteföretags insatser för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer, med hänsyn till de möjlighet som den digitala utvecklingen medför. 1. Vilka insatser står i centrum för det fysiska mötet respektive virtuella kontakterna? 2. LÄS MER

  2. 17. “Det agila arbetssättet kan göra ont” : En etnografisk studie av medarbetares situation i ett IT-företag ur ett hållbarhetsperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Olivia Remmerth; Elin Svantesson; [2019]
    Nyckelord :Agile; Border theory; Critical theory; Engaged employees; Post-bureaucracy; Wheel of employeeship; Agilt arbetssätt; Gränsdragning; Hållbart medarbetarengagemang; Kritisk teori; Medarbetarskapshjulet; Postbyråkrati;

    Sammanfattning : Omvärlden och marknaden kan idag tillskrivas som kundens, det är kunden som styr marknaden och sitter på makten. Till detta kan troligtvis en viss press föreligga hos organisatoriska ledare att finna en strategi som skapar värde för kunden. LÄS MER

  3. 18. Samverkan mellan aktörer med avseende på livskvalitet och delaktighet för vuxna med funktionsvariationer boende på LSS-gruppbostäder

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Marie-Therese Bystedt; [2019]
    Nyckelord :Collaboration; Participation; The Customer In The Center; Function Variation; System Theory; Samverkan; Delaktighet; Kunden i Centrum; Funktionsvariation; Systemteori;

    Sammanfattning : Fungerande samverkan i samhället mellan olika aktörer är något som medborgarna förväntar sig. Ett exempel är vid bilolyckor med samverkan mellan blåljusmyndigheter. För särskilt utsatta grupper i samhället med många aktörer är inte samverkan mellan aktörerna självklara även om medborgarna får hjälp- och stödinsatser. LÄS MER

  4. 19. Att praktiskt sätta kunden i centrum” : En utvärdering av en organisation som har implementerat ett agilt arbetssätt utifrån metodiken Scrum.

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Caroline Nilsson Landby; [2019]
    Nyckelord :quality management; customer insights; scrum; change management; organizational culture; kvalitetsutveckling; kundinsikter; scrum; förändringsledning; organisationskultur;

    Sammanfattning : Forskningen grundar sig på att det finns en kunskapslucka i utvärderingar av företag som praktiskt implementerar arbetsmetoden Scrum. Det finns tydliga samband mellan kulturen i en organisation och hur denna kan effektivt och framgångsfullt implementera ett agilt arbetssätt (Ilvari, Ilvari, 2011). LÄS MER

  5. 20. Kunden i centrum : En avgörande kvalitetsprincip

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Sara Boije; [2019]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : This study aims to use the quality principle: Customer Focus, based from the concept of Total Quality Management, as a base for an empirical study. The chosen organization that has been the subject of the study is GotlandsHem AB, the largest housing agent on Gotland island. LÄS MER