Sökning: "kunden i centrum"
Visar resultat 16 - 20 av 69 uppsatser innehållade orden kunden i centrum.
16. Är ett knapptryck mer värt än ett handslag? : En fallstudie inom banksektorn med inriktning relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet är att undersöka tjänsteföretags insatser för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer, med hänsyn till de möjlighet som den digitala utvecklingen medför. 1. Vilka insatser står i centrum för det fysiska mötet respektive virtuella kontakterna? 2. LÄS MER
17. “Det agila arbetssättet kan göra ont” : En etnografisk studie av medarbetares situation i ett IT-företag ur ett hållbarhetsperspektiv
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Omvärlden och marknaden kan idag tillskrivas som kundens, det är kunden som styr marknaden och sitter på makten. Till detta kan troligtvis en viss press föreligga hos organisatoriska ledare att finna en strategi som skapar värde för kunden. LÄS MER
18. Samverkan mellan aktörer med avseende på livskvalitet och delaktighet för vuxna med funktionsvariationer boende på LSS-gruppbostäder
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Fungerande samverkan i samhället mellan olika aktörer är något som medborgarna förväntar sig. Ett exempel är vid bilolyckor med samverkan mellan blåljusmyndigheter. För särskilt utsatta grupper i samhället med många aktörer är inte samverkan mellan aktörerna självklara även om medborgarna får hjälp- och stödinsatser. LÄS MER
19. Att praktiskt sätta kunden i centrum” : En utvärdering av en organisation som har implementerat ett agilt arbetssätt utifrån metodiken Scrum.
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Forskningen grundar sig på att det finns en kunskapslucka i utvärderingar av företag som praktiskt implementerar arbetsmetoden Scrum. Det finns tydliga samband mellan kulturen i en organisation och hur denna kan effektivt och framgångsfullt implementera ett agilt arbetssätt (Ilvari, Ilvari, 2011). LÄS MER
20. Kunden i centrum : En avgörande kvalitetsprincip
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : This study aims to use the quality principle: Customer Focus, based from the concept of Total Quality Management, as a base for an empirical study. The chosen organization that has been the subject of the study is GotlandsHem AB, the largest housing agent on Gotland island. LÄS MER