Sökning: "kunden i centrum"

Visar resultat 6 - 10 av 69 uppsatser innehållade orden kunden i centrum.

  1. 6. AI-teknikens påverkan i logistikbranschen: En studie om resurseffektivitet, hållbarhet & värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anton Lyden; Linus Westberg; [2023]
    Nyckelord :AI-teknik; värdeskapande; resurseffektivitet och hållbarhet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att öka förståelsen för hur AI-teknik kan bidra till ökad resurseffektivitet och hållbarhet inom logistikbranschen. För att besvara syftet formuleras frågeställningen: Hur arbetar företag med AI-teknik för att uppnå ökad resurseffektivitet och hållbarhet i logistikbranschen? För att undersöka detta valdes en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 7. Kvalitetsarbete vid införandet av ett verksamhetssystem inom kommunal verksamhet : - Projektledarnas berättelse och medarbetarnas uppfattning

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Milica Baic; Ewa Westman Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Leadership; committed leadership; quality development; business system ERP; implementation; employees; customer; customer satisfaction.; Ledarskap; engagerat ledarskap; kvalitetsutveckling; verksamhetssystem affärssystem ERP; införande; implementering; medarbetare; kund; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Fallstudien utfördes vid Uppsala Kommun där kvalitetsarbete vid införandeprojektet SocSys har studerats. Ett verksamhetssystem infördes i fyra av kommunens förvaltningar. LÄS MER

  3. 8. Prognosprocessen på ett kundorderstyrt industriföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Johanna Fredholm; Lovisa Jansson; [2022]
    Nyckelord :Prognoser; prognosprocess; kundanpassade produkter; kundorderstyrd; Forecast; forecasting process; customized products; customer-order-driven;

    Sammanfattning : Det blir alltmer vanligt med kundanpassade produkter. Dagens sätt att tillverka på kan ses som ett resultat av att företag skiftat från massproduktion till att sätta kunden i centrum. Vi har gått in i den fjärde paradigmen av den industriella revolutionen, ”Mass-personifierad produktion” (MPP) eller ”Industri 4. LÄS MER

  4. 9. Den nya dagligvaruhandeln : En kvalitativ intervjustudie om informationsutbytet mellan handlare och konsument

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Marcus Boije; Jakob Palm; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; grocery trade; consumers; service-dominant logic SDL ; Dagligvaruhandel; e-handel;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har skapat en unik möjlighet för den traditionella handelns verksamheter att övergå till en digital plattform eller e-handel. E-handeln har sett en stor ökning de senaste åren och anses vara ett seriöst alternativ till den traditionella handel då det ger konsumenter en möjlighet att anpassa tjänsten efter sina egna krav och behov. LÄS MER

  5. 10. Konstruktion av databas och verktyg för insamling och behandling av data från bevisinstrument

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Elin Frankell; Marcus Gandal; Regina Hansson; Dennis Mivelli; Johan Nordling; Christopher Olli; Younus Salman; [2021]
    Nyckelord :databas; användargränssnitt; filhantering; XML; CSV;

    Sammanfattning : Denna rapport behandlar ett kandidatprojekt som utförts med Nationellt forensiskt centrum som kund. Uppgiften var att skapa ett databasbaserat program för att lagra och hantera stora mängder XML-filer från kundens testinstrument. LÄS MER