Sökning: "kunden i centrum"

Visar resultat 21 - 25 av 69 uppsatser innehållade orden kunden i centrum.

  1. 21. Apoteksteknikers upplevelser av att erbjuda råd om plackreducerande munvårdsprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Anna Jensen; Julia Christensen; [2018]
    Nyckelord :apotekstekniker; mekaniskt plackreducerande munvårdsprodukter; munvård; rådgivning; upplevelser;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om och hur apotekstekniker upplever att de kan ge råd till vuxna kunder utifrån den kunskap de har angående mekaniskt plackreducerande munvårdsprodukter. Materialet samlades in genom semistrukturerade intervjuer med sju apotekstekniker. LÄS MER

  2. 22. Framgångsfaktorer och hinder vid införande av e-tjänster i kommunal verksamhet : Hur förbättrar man e-tjänster genom offensiv kvalitetsutveckling med kunden i centrum?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Peter Danestad; Dragana Markovic; [2018]
    Nyckelord :Leadership; e-government; e-services; Total quality management; TQM; participation; public sector.; Ledarskap; e-förvaltning; e-tjänster; offensiv kvalitetsutveckling; TQM; delaktighet; offentlig sektor.;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Digitalisering framställs som den enskilt största förändringsfaktor som påverkar alla delar av samhället så även den offentliga sektorn. Elektronisk förvaltning används i syfte att skapa en öppnare förvaltning som stödjer innovation och delaktighet, underlätta människors vardag och ge högre kvalitet och effektivitet i verksamheterna. LÄS MER

  3. 23. ”ÄBIC” Äldres behov i centrum : En kvalitativ studie om omsorgspersonalens upplevelse av ÄBIC

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sara Hägg; [2018]
    Nyckelord :Implementation; Evidence-based practice; Empowerment; ÄBIC; Elderly people’s needs at the center; Social work; Implementering; Evidensbaserad praktik; Empowerment; ÄBIC; Äldres behov i centrum; Socialt arbete;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om omsorgspersonalens upplever en förändring under införande av en ny arbetsmetod som är framtagen av Socialstyrelsen, ÄBIC (Äldres behov i centrum). Studien baseras utifrån sju stycken utförares upplevelser i äldreomsorgens hemtjänstgrupper i den utvalda kommunen. LÄS MER

  4. 24. Leveransalternativ - En konsumentundersökning om leveransalternativ i urban miljö

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sanna Jansson; Tilda Hjertberg; [2017-08-17]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund Den fortgående urbaniseringen i städer leder till en ökad efterfrågan på varor och transporter vilket bidrar till miljömässiga påfrestningar. Med en ökad medvetenhet om miljöproblematiken börjar städer ställa om mot en mer hållbar utveckling. LÄS MER

  5. 25. Utvecklingsmöjligheter för kvalitetsarbetet på LKAB

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Cecilia Höög Flood; Mia Revonniemi; [2017]
    Nyckelord :arrangements; continuous improvement; cornerstone model; focus on customers; gap-analysis; interview; survey; top managements commitment; quality management; quality workers; arbetssätt och metoder; enkätundersökning; gap-analys; hörnstensmodellen; intervju; kunden i centrum; kvalitetsutvecklare; kvalitetsutveckling; ledningens engagemang; ständiga förbättringar; åtgärder;

    Sammanfattning : The purpose of this master’s thesis is to help the chosen organizations’, Luossavaara Kiirunavaara Aktiebolag (LKAB), quality workers with at least one proposal on work procedures, as well as a plan to implement the procedure and a plan on how to do the follow up. The proposals shall take form with the support of relevant theories, previous research and the needs and desires of the quality workers’ most important customers. LÄS MER