Sökning: "marknadsföra ett land"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden marknadsföra ett land.

  1. 1. Nordisk odling av tång: Möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie om hur aktörer inom tångbranschen i Norden ser på möjligheter och utmaningar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Nora Jägenstedt; Laura Löhning von Matérn; Frida Pesu Vikström; [2023]
    Nyckelord :Kelp; kelp farming; sustainability; possibilities; challenges; Tång; tångodling; hållbarhet; möjligheter; utmaningar;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur aktörer inom tångbranschen i Norden ser på möjligheter och utmaningar i industrin. För att genomföra studien användes kvalitativ metod i form av semistrukturerade intervjuer. Fem personer intervjuades, alla kopplade till tångindustrin i Norden. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stina Schylander; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; influencer marketing; reklamidentifiering; komparativ rätt; comparative law; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER

  3. 3. Floating Infocenter : Alternate solutions for sustainable infrastructure

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Vivek Kanade; Felix Söderström; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Architect Fredrik Svedbrant is trying to build a floating island in Stockholm. To advertise and inform the public of this, the authors of this thesis have been tasked to design an infocenter which is to capture the spirit of the island while also trying to keep economics and sustainability in mind. LÄS MER

  4. 4. Att marknadsföra ett land, en stad och en framtid : En kvalitativ studie om rekrytering av internationella studenter via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Lilja; Jonna Pååg; [2018]
    Nyckelord :lärosäte; sociala medier; plattformar; innehåll; engagemang; interaktion; målgrupp;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Miljövän eller bara trendmedveten? : En studie om incitamenten för hållbar klädkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Månsson; Ronja Tellinger Lehnberg; [2017]
    Nyckelord :consumer behaviour; sustainable consumption; sustainable consumer; attitude; social class; motivation and values; konsumentbeteende; hållbar konsumtion; hållbar konsument; attityd; klass; motivation och värderingar;

    Sammanfattning : The clothing industry has for long been associated to sustainability, especially concerning the environment and ethical issues. Sweden has several times been distinguished as a country with great sustainable development yet Swedish consumers consume beyond their resources. LÄS MER