Sökning: "marknadsföring inkomst"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden marknadsföring inkomst.

  1. 1. Hotellverksamhet och stadigvarande bostad - En undersökning av mervärdesskatterättslig hantering av uthyrning av privatbostad

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Melina Wykman; [2020-05-17]
    Nyckelord :Mervärdesskatt; moms; neutralitetsprincipen; stadigvarande bostad; uthyrning; avdragsrätt; avdragsförbud; Skatteverket; hotellverksamhet; hotellrörelse;

    Sammanfattning : Uthyrning av privatbostäder för hyresgästers övernattning har underlättats med hjälp av hemsidor som exempelvis Airbnb. Skatteverkets kontroller av sådan uthyrning talar för att uthyraren inte betalar korrekt skatt eller mervärdesskatt på den inkomst som uthyrningen inbringar. LÄS MER

  2. 2. Hur ska ¨gåvor¨till influencer beskattas? : Är produkterna och tjänsterna som erbjuds en influencer verkligen gratis? Och kan kostnaden för dessa produkter och tjänster alltid dras av för givaren?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sandra Andersson König; [2020]
    Nyckelord :Influencer; skatterätt; avdrag för sponsring;

    Sammanfattning : Influencervärlden har växt sig och blivit en mångmiljonindustri och det händer ofta att det skickas produkter och erbjuds tjänster utan att en influencer ingått avtal med företaget. Skatteverket har lyft problematiken och menar att alla dessa ska tas upp till inkomstbeskattning i inkomstslaget tjänst eller näringsverksamhet, beroende på verksamhetens omfattning. LÄS MER

  3. 3. Lär dig mer och sökningarna blir fler : En studie om den finansiella kunskapens påverkan vid finansiell informationssökning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tom Cevey; Emma Ojala Burman; [2020]
    Nyckelord :Financial information searching; subjective financial knowledge; financial purchasing behavior; Finansiell informationssökning; Subjektiv finansiell kunskap; Finansiellt köpbeteende;

    Sammanfattning : Köpprocessen vid köp av finansiella produkter skiljer sig mot andra typer av köp då det är mer komplext och kan kräva ett större engagemang från konsumenten. Tidigare studier visar att finansiell kunskap har en påverkan på involveringen vid finansiell informationssökning då konsumenter med låg kunskap tenderar att lämna över ansvaret till någon annan. LÄS MER

  4. 4. Svep upp för 20% mer miljöpåverkan - Sociala mediers inverkan på människor och miljö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Eleonor Klang Åkesson; Linnea Eng; Andrea Hägg; [2019]
    Nyckelord :Influencers; Sociala medier; Miljö; Unga vuxna; Beteende; Konsumtion;

    Sammanfattning : Sociala medier och yrkesgruppen influencers spelar idag en viktig roll i företags marknadsföringsstrategier. Reklam genom influencers har visat sig vara en effektivmarknadsföringsstrategi och influencers inom kategorin mode och skönhet får in största delen av sina intäkter genom samarbeten med företag. LÄS MER

  5. 5. Från telefonsamtal till mikrofon : En studie om aktörers samarbete för att genomföra en konsert

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Max Hemström; Martin Johnsson; Joel Mellström; [2018]
    Nyckelord :värdeskapande; musik; svenska musikbranschen; B2B; service management; tjänstelogik;

    Sammanfattning : Enligt Musiksverige.se är konserter och liveframträdanden den del av musikindustrin som på senare år generar allra mest pengar per år. Live har alltid varit en stor del av musikbranschen och för artisterna som står på scen. LÄS MER