Sökning: "marknadsföring planering"

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden marknadsföring planering.

  1. 1. Platsvarumärket norra Sverige : En kvalitativ studie om kommun- och regionsöverskridande platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Maja Dahlgren; [2024]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Umeå kommun; Örnsköldsvik kommun; N6-initiativet; urban norm; kommunal och regional planering;

    Sammanfattning : Följande studie behandlar hur den kommunala och regionala platsmarknadsföringen i norra Sverige fungerar och om det finns en koppling mellan dem. För att undersöka detta har Umeå- och Örnsköldsvik kommun valts ut för att företräda både kommunerna i sig och som representanter för N6-initiativet. LÄS MER

  2. 2. Den ”gröna” ambitionen : en granskning av hur greenwashing yttrar sig inom fysisk planering

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Moa Johansson; [2023]
    Nyckelord :hållbarhet; stadsplanering; marknadsföring; landskapsarkitektur; Hammarby Sjöstad; Västra Hamnen;

    Sammanfattning : Denna uppsats utforskar hur greenwashing yttrar sig inom den fysiska planeringen, med syfte att synliggöra problemet och på detta sätt förebygga att framtida misstag sker. Till en början undersöks ämnet övergripande och senare analyseras planeringsprocessen och resultatet av två olika stadsbyggnadsprojekt, Hammarby Sjöstad i Stockholm och Västra Hamnen i Malmö. LÄS MER

  3. 3. Är planering marknadsföring? : En studie om marknadsföring och stadsbyggnadsideal i Malmö

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Ottilia Ljung; Sonia Tibblin; [2022]
    Nyckelord :Fysisk planering; Marknadsföring; Malmö; Planering; Platsmarknadsföring; Stadsbyggnadsideal; Urbanmorfologi.;

    Sammanfattning : Platsmarknadsföring är en strategi som fått allt större plats i kommuners arbete. Uppsatsen syftar till att undersöka platsmarknadsföring som planeringsstrategi och förstå vad platsmarknadsföring bidrar till. LÄS MER

  4. 4. Returpolicys påverkan i förhållande till konsumentbeteende : En kvantitativ studie om hur returpolicys påverkar konsumentbeteendet inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jowel Hashim; Safwen Ouertani; [2022]
    Nyckelord :Return policies; e-commerce; consumer behavior; fashion industry; planned return; return behavior; Returpolicys; e-handel; konsumentbeteende; modebranschen; planerad retur; Returbeteende;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen under de senaste åren har intresset för att handla på nätetökat. E-handelns tillväxt och påverkan har medfört att företag har börjat skifta sin försäljningoch marknadsföring online, detta har lett till att konsumentbeteendet har skiftat till mer onlineshopping. LÄS MER

  5. 5. Skapa förståelse för hur du kan utveckla ett personligt varumärke på Linkedin : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Natalie Birnbach; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; Varumärken; Personligt varumärke; Linkedin; positionering; WOM; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Är du osäker på hur du ska skapa eller utveckla ett starkt personligt varumärke på den växande plattformen Linkedin. Där det varje minut laddas upp långa och saftiga inlägg om diverse ämnen. Vissa med viktiga budskap, långa inlägg som liknar romaner eller inlägg där det går att läsa om vad någon gjort på sin semester. LÄS MER