Sökning: "marknadsföringsmix produkt"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsföringsmix produkt.
1. Anpassningar i kristider : En studie om småföretag inom detaljhandel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka de anpassningar som småföretag inom detaljhandeln i Visby innerstad gjort för att överleva de ekonomiska kriserna som pågått sedan 2019. Studien har för avsikt att undersöka vilka marknadsanpassningar småföretagen genomfört. LÄS MER
2. Den traditionella marknadsföringsmixen utifrån digitaliseringen : Har digitaliseringen skapat ett behov av att utveckla den traditionella marknadsföringsmixen?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Marknadsföringen har under det senaste decenniet genomgått fundamentala förändringar och digitaliseringen har varit en del i den utvecklingen. Borden var först med att presentera marknadsföringsmixen som koncept på 1950-talet. LÄS MER
3. Marknadsföring i etiska företag : en fallstudie av The Smiling Group AB
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring är viktigt för att kommunicera hur ett företag skapar och kan leverera värde. Ett vanligt sätt för företag att marknadsföra sig är genom 4P-modellen där fokus ligger på produkt, pris, plats och påverkan. Ett annat sätt för företag att kommunicera sitt värde är genom olika märkningar. LÄS MER
4. Strategier för differentiering i marknadsföring på den svenska elmarknaden : En kvalitativ studie om hur små elhandelsbolag arbetar strategiskt för att skapa konkurrensfördelar
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Den 1 januari 1996 avreglerades den svenska elmarknaden och konkurrens infördes vid handeln med el. Målet med avregleringen var att genom ökad konkurrens nå ett mer rationellt utnyttjande av resurserna och att tillförsäkra kunderna flexibla leveransvillkor till lägsta möjliga priser. LÄS MER
5. "Showrooming" : - Hur påverkas handeln då den fysiska butiken reduceras till en utställningslokal?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen berör den uppmärksammade trenden showrooming, att informationssöka produkter i fysisk butik men sedan genomföra köpet via en konkurrent online – en typ av friåkande från offline- till onlinekanalen. Syftet är att förklara hur showroomingsker vid köp av produkter som potentiellt lämpar sig för detta, bl.a. LÄS MER