Sökning: "mellanstort företag"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden mellanstort företag.
1. What are Users Willing to Comply With to Avoid Phishing? : An Interview-based Case Study
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Phishing (nätfiske) fortsätter att vara ett av de vanligaste hoten för användare på Internet. På grund av detta så har mycket forskning gjorts på säkerhetsåtgärder för att identifiera och stoppa nätfiske. LÄS MER
2. Balansen mellan ideell och kommersiell verksamhet : En studie i hur svenska elitidrottsföreningar hanterar kommersiella och ideella aspekter för att nå framgång i sina verksamheter.
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Den traditionella svenska idrottsmodellen lutar sig tungt åt det ideella engagemanget. Särskilt inom barn och ungdomsidrott, där det vanligen är föräldrar och eldsjälar ser till att idrottsföreningen håller sig flytande. LÄS MER
3. Kunskapshantering i små, växande företag : Fallstudie av kunskap, teknik och processer samt förslag till ett KM-system inom en produktionsindustri
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : I denna fallstudie undersöks hur kunskapshanteringen ser ut hos ett produktionsföretag i storleksordningen litet till mellanstort, med ett egenutvecklat Enterprise Resource Planner-system, vilket vanligen enbart större företag har. Syftet är att utreda behovet av formell struktur kring företagets kunskapshantering, samt att vid behov skapa ett åtgärdsförslag med rutin och metod för att hantera kunskap och lärande inom företaget. LÄS MER
4. A Framework for Achieving Data-Driven Decision Making in Production Development
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Innovation och produktrealiseringSammanfattning : Industry 4.0 and the development of novel digital technologies is forcing manufacturing companies to introduce drastic changes to their productions systems. LÄS MER
5. The management of supplier relationships for medium sized retail companies: a three-dimensionalsegmentation model
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : Companies have limited human, financial and technical resources, which makes it crucial toallocate them in an efficient way in order to stay competitive in today's market. One way of doing this is to classify a company's suppliers into different categories, and differentiate the management of each supplier category. LÄS MER