Sökning: "motivation drivkraft modell"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden motivation drivkraft modell.
1. Svenska Myndigheters Hantering och Publicering av Öppna data : En fallstudie
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Sammanfattning Syftet med den här uppsatsen är att öka kunskapen om hur myndigheter arbetar med öppna data, samt hur man förhåller sig till demokratiska principer kopplat till öppna data. Jag har applicerat en kvalitativ metodologi med fallstudie som metod. LÄS MER
2. ”Jag får försöka tills det går”
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom elevperspektiv synliggöra faktorer som främjar elevers drivkraft och motivation till skolarbete och lärande i grundsärskolan årskurs 7-9. Forsknings-frågor: Vad anser eleverna ger dem motivation i sin skolvardag? Vilka inre och yttre faktorer lyfter eleverna fram som betydelsefulla för sin motivation i undervisningen? Vilken betydelse anser eleverna att lärare har för deras motivation och lärande? Teori: Teoretisk inramning för studien är sociokulturella perspektiv på lärande. LÄS MER
3. Man måste fånga dem [högpresterande elever] direkt, annars tappar man dem : En kvalitativ undersökning om lärares differentiering gällande elever som presterar högt i matematikämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Att individanpassa undervisningen är en grundläggande värdering som genomsyrar skolväsendet, vilket även innefattar högpresterande elever i matematik. Hur lärare anpassar sin undervisning för att gynna högpresterande elever i matematik i årskurs 1-6 kan se olika ut. LÄS MER
4. Sociala interaktioner i video-slots : En kvalitativ studie om intresset för sociala interaktioner i video-slots och hur det kan utformas för att skapa en bra spelupplevelse samt om det kan bidra till en sundare spelstil
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka om det finns ett intresse för sociala interaktioner i video-slots och hur det i sådana fall kan utformas för att ge användarna en bra användarupplevelse. Onlinekasinon är den spelform som har ökat mest i popularitet i Sverige senaste åren och video-slots är den speltyp som växer mest. LÄS MER
5. "Vissa nötter är svårare att knäcka..." En intervjustudie om gymnasielärares nycklar till framgång för elever med bristande motivation
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningKerr, Åse & Lindhe Essfors, Jeanette (2016). “Vissa nötter är svårare att knäcka än andra”En intervjustudie om gymnasielärares nycklar till framgång för elever med bristandemotivation. (Keys to reach students with a lack of motivation). LÄS MER