Sökning: "music didactics."

Visar resultat 31 - 35 av 153 uppsatser innehållade orden music didactics..

  1. 31. "Visst var min låt asabra?" - Alternativ musikdidaktik i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linn Wik; Vanessa Sundblad; [2017]
    Nyckelord :musikstunder; funktionskategorier; reproduktion; produktion; perception; interpretation; reflektion; alternativ musikdidaktik; aktörskap;

    Sammanfattning : In an attempt to contribute variation in music activities in preschool, this study intends to explore alternative music didactics in such a context. Based on previous studies within the current field (Holmberg, 2014; Still, 2011) music activities in preschool tend to be dominated by singing in a reproductive way. LÄS MER

  2. 32. Prioriteringar i undervisningen : Sångpedagogers kunskapsprioriteringar och mål med undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Malin Nordén; [2016]
    Nyckelord :school of music; school of arts; vocal education; beginners; priorities; survey; interview; didactics; musik- och kulturskola; sångundervisning; nybörjare; prioriteringar; enkät; intervju; didaktik;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker vad sångpedagoger prioriterar i undervisningen av nybörjar-elever. Studien baseras på en enkätundersökning där tio sångpedagoger från södra och mellersta Sverige deltog, samt tre enskilda intervjuer med sångpedagoger som också deltagit i enkäten. LÄS MER

  3. 33. Improvisera mera! : Improvisation som krydda eller som kitt i musikundervisningen

    Kandidat-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Perikles Ladopoulos Nalbantis; [2016]
    Nyckelord :improvisation; upper secondary school; music didactics; creativity; personal expression; improvisation; gymnasiet; musikdidaktik; kreativitet; personligt uttryck;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka i hur stor utsträckning undervisning i improvisation är ett bra verktyg för att uppnå syfte och mål för ämnesplanen i Musik i gymnasieskolan, hur lärare tolkar begreppet improvisation och hur de arbetar med det i klassrummet. Intresset för ämnet ligger i möjligheterna med improvisation som verktyg för att utveckla ett konstnärligt och personligt uttryck. LÄS MER

  4. 34. ”Dubbelt uppdrag blev trippelt”: måluppfyllelse, värdegrund och… marknadsföring! : - En kvalitativ studie av musiklärarens utåtriktade verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Rickard Scheffer; [2015]
    Nyckelord :music in school; music teacher; achievement of subject contents; music performance; music education; music didactics; public relations and school; free choice of school; promotion of schools; musik i skolan; musiklärare; måluppfyllelse; musikframträdande; musikpedagogik; musikdidaktik; PR i skolan; fria skolvalet; marknadsföring av skolan; promotion av skolan;

    Sammanfattning : My research interest in the upcoming paper is the increased need for promotion of schools. I. e. LÄS MER

  5. 35. ”Soflek som man slår i…”

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Maja Oldén; Parva Pirzadeh; [2015]
    Nyckelord :Conversation; Didactics; Experience; Influence; Music;

    Sammanfattning : We find that children are limited in their influence in arranged song activities in preschool. The purpose with our study is to explore and analyze children’s early musical experiences and their pos-sibility to influence musical activities through musical conversations. LÄS MER