Sökning: "music didactics."
Visar resultat 31 - 35 av 153 uppsatser innehållade orden music didactics..
31. "Visst var min låt asabra?" - Alternativ musikdidaktik i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In an attempt to contribute variation in music activities in preschool, this study intends to explore alternative music didactics in such a context. Based on previous studies within the current field (Holmberg, 2014; Still, 2011) music activities in preschool tend to be dominated by singing in a reproductive way. LÄS MER
32. Prioriteringar i undervisningen : Sångpedagogers kunskapsprioriteringar och mål med undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studierSammanfattning : Denna studie undersöker vad sångpedagoger prioriterar i undervisningen av nybörjar-elever. Studien baseras på en enkätundersökning där tio sångpedagoger från södra och mellersta Sverige deltog, samt tre enskilda intervjuer med sångpedagoger som också deltagit i enkäten. LÄS MER
33. Improvisera mera! : Improvisation som krydda eller som kitt i musikundervisningen
Kandidat-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka i hur stor utsträckning undervisning i improvisation är ett bra verktyg för att uppnå syfte och mål för ämnesplanen i Musik i gymnasieskolan, hur lärare tolkar begreppet improvisation och hur de arbetar med det i klassrummet. Intresset för ämnet ligger i möjligheterna med improvisation som verktyg för att utveckla ett konstnärligt och personligt uttryck. LÄS MER
34. ”Dubbelt uppdrag blev trippelt”: måluppfyllelse, värdegrund och… marknadsföring! : - En kvalitativ studie av musiklärarens utåtriktade verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : My research interest in the upcoming paper is the increased need for promotion of schools. I. e. LÄS MER
35. ”Soflek som man slår i…”
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : We find that children are limited in their influence in arranged song activities in preschool. The purpose with our study is to explore and analyze children’s early musical experiences and their pos-sibility to influence musical activities through musical conversations. LÄS MER