Sökning: "pedagogical fundamental view"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden pedagogical fundamental view.

  1. 1. Samspel och Samhörighet : Vad lärare gör i sin praktik som skapar goda förutsättningar för en god lärare- elevrelation i träningsskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Ellis Torun; [2020]
    Nyckelord :Teacher-student relationship; relational competence; relational pedagogy; special education; special teacher; Compulsory school for children with learning disabilities; Compulsory school for children with severe learning disabilities; Lärare- elevrelationer; relationskompetens; relationell pedagogik; specialundervisning; speciallärare; grundsärskola; träningsskola;

    Sammanfattning : Abstract Research shows that the prevailing view is that the relationship between teacher and pupil is fundamental to learning. Although most studies emphasize the crucial importance of a positive relationship between teacher and student, it also highlights that more knowledge is needed about what actually happens when a teacher acts relationally. LÄS MER

  2. 2. “Literature Is Really Cultural Teaching” : : A Qualitative Study on How English Teachers View and Work with Literature in Relation to the Fundamental Values of the Swedish Curriculum.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Amra Kocanovic; [2020]
    Nyckelord :Literature; English teaching; fundamental values; curriculum;

    Sammanfattning : This study examines how English subject teaching at upper secondary school use literature as a possible pedagogical tool to impart the fundamental values of the Swedish curriculum. By asking how English teachers use literature as an instrument to invoke the fundamental values of the curriculum, and to what extent there is room to teach in said regard, the study aims to investigate how literature is applied to English subject teaching as a means to foster the ethics and basic principles of the Swedish curriculum. LÄS MER

  3. 3. ICT in the EFL classroom: cherished challenges : A qualitative interview study with six Junior High School English teachers in Sweden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sven Nilsson; [2018]
    Nyckelord :ICT; English; Sweden; School; Upper School; Junior High School; English as a Foreign Language; EFL; Language Learning; Language Teaching; Qualitative interviews; IKT; engelska; Sverige; skola; grundskola; högstadieskola; engelska som främmande språk; EFL; språkinlärning; språkdidaktik; kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : ICT (Information and communication technology) is a fundamental part of modern society and has been part of the educational systems across the world for a few decades. This essay focuses specifically on the relationship between ICT and the teaching and learning of English as a foreign language. LÄS MER

  4. 4. "Det är väldigt flummigt" : Pedagogers möte med förskolans läroplan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Theodora Xanthoulidou; [2017]
    Nyckelord :Pedagogue; Preschool s curriculum; multiculturalism; interculturality; democracy; Pedagog; förskolans läroplan; mångkulturalitet; interkulturalitet; demokrati;

    Sammanfattning : The aim of the study is to illuminate and clarify how educators with foreign backgrounds, pedagogical education and/or educational experience interpret the curriculum and how the curriculum is implemented at multicultural preschools. To visualize this, I ask the following questions: How do the educators experience the Swedish curriculum? What do the educators regard as multiculturalism based on the curriculum? What are the educators views concerning democracy based on the curriculum? What significance do the educators believe the verbal language has in their work? The study is based on interviews with four informants. LÄS MER

  5. 5. ”Alla ska med på sina villkor…” : Några exempel på hur musiklärare arbetar och förhåller sig till gruppundervisning med elever som har någon form av funktionsnedsättning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan Ingesund

    Författare :Linnea Ekdahl; [2013]
    Nyckelord :didactics; disabilities; approach; group teaching; music arts school; pedagogical fundamental view; didaktik; funktionsnedsättning; förhållningssätt; gruppundervisning; musik- kulturskola; pedagogisk grundsyn.;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att belysa hur musiklärare som undervisar grupper med funktionsnedsatta elever, förhåller sig till sin egen musikundervisning. För att närma mig musiklärarnas olika förhållningssätt valde jag att använda den kvalitativa intervjun som forskningsmetod. LÄS MER