Sökning: "problem företag ekonomi"

Visar resultat 16 - 20 av 775 uppsatser innehållade orden problem företag ekonomi.

  1. 16. Främjande av cirkulärt byggande : En undersökning av införandet av producentansvar i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)

    Författare :Karolina Morczynska; Tilda Nilsson; [2023]
    Nyckelord :circular construction; circular economy; extended producer responsibility; construction product declaration; construction and demolition waste; Agenda 2030; sustainable development; recycle; reuse; demolition waste; cirkulärt byggande; cirkulär ekonomi; producentansvar; byggvarudeklaration; bygg- och rivningsavfall; Agenda 2030; hållbar utveckling; återvinna; återanvända;

    Sammanfattning : Den globala uppvärmningen har lett till allt mer omfattande konsekvenser för klimatet och är ett internationellt problem. Sverige har beslutat att genomföra en omställning till nationell cirkulär ekonomi för att nå klimatmålen i Agenda 2030. LÄS MER

  2. 17. Digitaliseringens påverkan på revision i Sverige : En kvalitativ studie om digitaliseringens åverkan på revisionskvaliteten, revisionsprocessen samt relationen mellan revisor och kund

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Milot Haxhija; Fabian Meha; [2023]
    Nyckelord :Audit; Audit quality; Audit process; Customer relationship; Digitalization; Audit firms; Streamlining.; Revision; Revision kvalite; Revisionsprocess; Kundrelation; Digitaliisering; Revisionsbyråer; Effektivisering;

    Sammanfattning : Revisionen har idag blivit en viktig del av det moderna samhällets ekonomiska system och har en avgörande roll för att främja förtroendet för den finansiella rapporteringen, samt för att främja transparens och ansvarstagande i affärsverksamhet. Digitalisering är ett begrepp som beskriver den digitala utvecklingen som har uppkommit av nya tekniken och har förändrat sättet som vi lever våra vardagliga liv men även förändrat världen på en global nivå. LÄS MER

  3. 18. Development of a Low-level laser therapy product for home use : With focus on function and aesthetic design

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Vendela Sandström; Westerberg Klara; [2023]
    Nyckelord :Industrial design; human-centered design; usability; low-level laser therapy; well-being; Teknisk design; human-centered design; användbarhet; low-level laser therapy; välbefinnande;

    Sammanfattning : Today, 27 out of 1000 individuals suffer from neck pain, affecting both individuals and society (Kazeminasab et al., 2022). These problems are most prevalent in the Scandinavian countries, with Sweden being one of the countries experiencing the greatest increase (Safiri et al., 2020). LÄS MER

  4. 19. ENGAGEMANGSNIVÅN HOS SMÅ FÖRETAGI ARBETET MED HÅLLBAR UTVECKLING

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alexandra Grahn; Elice Morén; [2023]
    Nyckelord :Små företag; hållbar utveckling; engagemangsnivå;

    Sammanfattning : Our earth has finite resources. In order to respect this and not exceed its limits, sustainable development is required. If we cannot realize this, there is a risk that the earth will lose the ability to, for example, provide us with food or provide us with natural resources, something people today take for granted. LÄS MER

  5. 20. Hur företag kan skapa engagemang på Instagram när det fysiska mötet begränsas : En fallstudie på Liseberg under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniela Sandklef; Julia Porsefeldt; Ludvig Lindqvist; [2023]
    Nyckelord :Engagement; digital marketing; social media strategy; rational posts; interactive posts; transactional posts; Social Exchange Theory; Instagram; Covid-19 pandemic; amusement park; likes; comments; Engagemang; digital marknadsföring; sociala medier strategi; rationella inlägg; interaktionella inlägg; transaktionella inlägg; Social Exchange Theory; Instagram; Covid-19 pandemin; nöjespark; gilla-markeringar; kommentarer;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin skapade många begränsningar i det fysiska mötet för företag i Sverige. Problematiken för de företag som inte kunde erbjuda sin produkt på samma sätt digitalt var det som skapade ett intresse att genomföra denna studie. Många företag fick göra ett skifte och fokusera mer på de digitala verktygen under den här tiden. LÄS MER