Sökning: "scaffolding and interaction"
Visar resultat 21 - 25 av 66 uppsatser innehållade orden scaffolding and interaction.
21. ”Vem är det Amanda hänger med då?” : Ett verksamhetsutvecklande arbete i årskurs 6 om hur textsamtal kan öka elevers delaktighet i läsundervisningen och gynna elevers läsförståelseutveckling
Master-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : In my workplace, the pupils' shortcomings in reading comprehension were noticed after a teacher at theschool noticed that only a few students actively participated in the whole class teaching and that few pupils could answer questions related to the text that was read in the whole class. The pupils in year sixat the school already have uneven results in reading comprehension and the reading lessons that has been conducted in the two classes has for the most part consisted of whole class tutoring and individual work. LÄS MER
22. Stöttor i digitalisering : En kvalitativ intervjustudie om stödfunktioner för medarbetare i en digitaliseringsprocess
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie har som syfte att få en djupare förståelse för vilka olika former av kompetensutveckling som aktualiseras av digitalisering inom detaljhandeln. Två forskningsfrågor har formulerats. LÄS MER
23. "Utveckling och lärande är mycket mer än bara en uppgift" : En empirisk studie om skrivundervisning för flerspråkiga lågstadieelever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Denna empiriska studie syftar till att undersöka hur verksamma lärare arbetar med skrivundervisning för flerspråkiga lågstadieelever. Studien tar sin utgångspunkt i det sociokulturella perspektivet där interaktioner mellan eleverna är gynnsamt för att lärande och utveckling ska ske. LÄS MER
24. Classroom Discourse and Aspects of Conversation Analysis : A qualitative study on student-to-student interaction during group discussion in EFL classrooms
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This study aimed to analyse organised interaction and assigned discussions occurring between students in EFL classrooms. It was conducted in order to identify the value-added in terms of learning by using discussion groups. LÄS MER
25. Bedömning och utveckling av elevers skolordförråd : ur speciallärares, lärares och elevers perspektiv
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Bakgrunden till studien är att ordförrådet och därmed skolordförrådet är av central betydelse för elevers skolframgång. Studiens syfte är att bidra med kunskap om hur några speciallärare och lärare beskriver att de bedömer, undervisar och utvecklar elevers begreppsbildning och skolordförråd. LÄS MER