Sökning: "slow fashion"

Visar resultat 31 - 35 av 85 uppsatser innehållade orden slow fashion.

  1. 31. Meanings of Clothing Consumption for Identity Construction - Comparing Fast Fashion and Slow Fashion Consumers for Sustainability Purposes

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sara Georgsson; Johansson Hanna; [2020-06-16]
    Nyckelord :consumer culture theory; CCT; symbolic meanings; identity construction; sustainable consumption; fast fashion; slow fashion; clothing;

    Sammanfattning : Drawing from literature on identity construction, consumption meanings, consumer culture and fashion consumption, the aim of this study is to compare the conception of clothing consumption of fast fashion and slow fashion consumers, and to develop a broader understanding regarding how consumer culture and symbolic meanings influence identity construction. In times of growing consumption and large negative environmental impacts of the fashion industry, the objective is to provide important implications for how the clothing industry could promote slow fashion behavior rather than fast fashion by creating more sustainable identity meanings for consumers to seek out. LÄS MER

  2. 32. Enhancing environmental sustainability in slow fashion apparel industry: risk identification and supply chain mapping of bio-based polymer fibers

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Muhammad Khalid; Denisse De la ROsa; Belay Fikre; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 33. Impact of Environment-related CSR Activities on Consumer Perception and Purchasing Behaviour in the Global Fashion Industry: A Case Study of “Traditional” and “Sustainability-Driven” Firms - H&M and Tentree

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Asif; Moen Asif; [2020]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Consumer Perception; Consumer Purchasing Behaviour; Fast Fashion; Sustainable or Slow Fashion; Sustainability; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the difference in consumer perception of and purchasing behaviour towards two different categories of companies (“traditional” fast fashion brands and “sustainability-driven” sustainable/slow fashion brands) and their environment-related CSR activities in the global fashion industry. The primary objectives of this paper are to determine if “sustainability-driven” fashion companies are perceived as more genuine and trustworthy with regards to their environment-related CSR activities, and how this impacts consumer purchase behaviour. LÄS MER

  4. 34. Gör det långsamt- för miljöns skull

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Rebecka Tollin; [2020]
    Nyckelord :Möbler; Kritisk design; Hållbar utveckling; slow furniture; konsumtion; Slow fashion; Slow food; Furniture; Critical design; Sustainable development; Consumption;

    Sammanfattning : I studien undersöks det hur teorier från slow food och slow fashion genom olika designprocesser kan överföras till nya produktkategorier, i detta fall har möbler valts ut som kategori. Syftet med denna studie har varit skapa medvetenhet och synliggöra möjligheter för produktdesigners att arbeta med slow principer i kombination med kritisk design på nya produktkategorier. LÄS MER

  5. 35. Teknologiska innovationer : attityder och värden ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Hofverberg; Anders Martinsson; Sara Sandberg; [2020]
    Nyckelord :Technological innovations; value creation; attitude; consumer facing technologies; physical store; Teknologiska innovationer; värdeskapande; attityd; konsumentinriktade teknologier; fysisk butik;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett ständigt utvecklande av den fysiska modehandeln har lett till möjligheter att utveckla en shoppingupplevelse för konsument för att bemöta konkurrens från den digitala handelsplatsen. Detta har lett till att den fysiska butiken implementerar alternativ som teknologiska innovationer för att höja shoppingupplevelsen för konsumenten. LÄS MER