Sökning: "social media logics"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden social media logics.

  1. 1. STRATEGISKA OFFER : En kvalitativ intervjustudie om svenska riksdagsledamöters roll i dragkampen mellan medielogik och politisk logik på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :William Kvist; Ida Harju Håkansson; [2024]
    Nyckelord :Social media; Twitter; media logic; political logic; network media logic;

    Sammanfattning : Social media has contributed to a democratization of public discourse. The down side is that it also means a dependency of social media where the logic of different platforms governs the public discourse. LÄS MER

  2. 2. Rest In Facebook : A Mixed Method Research on Digital Mourning Practices on Italian Facebook Public Pages Dedicated to Bereavement

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Aura Guerci; [2022]
    Nyckelord :Mourning; Facebook; Existentialism; Continuing Bonds; Italy; Public Pages; Death; Digital; Thanatechnology;

    Sammanfattning : This thesis aims to understand digital mourning practices on Italian Facebookpublic pages dedicated to bereavement, by studying how the users interact with eachother and the platform.Italian funerary rites are richly engraved in the culture, however, mourningpractices have been increasingly changing, especially in the last decade. LÄS MER

  3. 3. Kommersialisering på barnens bekostnad : En studie om hur barn positioneras på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Hanna Håkansson; Emmy Åman; [2021]
    Nyckelord :Instagram; Youtube; sociala medier; sharenting; positionering; kommersialisering; Influencers; barn; medialiserad barndom;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur barn positioneras av sina föräldrar i kommersiella samarbeten på Youtube och Instagram, samt om logiken för respektive medie har betydelse för hur barnen blir positionerade. Studien har inspirerats av tidigare forskning kring fenomenet sharenting, där vi ville göra en djupdykning i ämnet. LÄS MER

  4. 4. Twitch vs YouTube - How Media Logic affects the production process. : A study about content creators’ usage of norms, methods, and rules to appeal to the target audience.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Madeleine Persson; [2021]
    Nyckelord :YouTube; Twitch; Production; Media Logic; Content creating;

    Sammanfattning : This study examines how Media Logic of YouTube and Twitch affects individual creators who works with creating content on the two platforms. It touches upon the different structures of Media Logic that exists over social media platforms and a little bit on how they have changed over the years. LÄS MER

  5. 5. Fighting for sustainability on Instagram: Uncovering who sustainability influencers are

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Gara Trujillo Ferreres; [2021]
    Nyckelord :sustainability; influensers; instagram; institutional logics; Q methodology; Social Sciences;

    Sammanfattning : Background: Social media has permeated practically every aspect of our everyday lives. One of these social media platforms is Instagram, which enables people to connect, communicate and share information with other users. The potential of these and social media influencers (SMI) to influence users’ behaviours is considerable. LÄS MER