Sökning: "storytelling och varumärkesidentitet"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden storytelling och varumärkesidentitet.

  1. 1. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER

  2. 2. Konsten att bygga en stark & värdefull varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Adwani; Moa Ekberg; Antonia Ohlsson; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Varumärkesidentitet; Varumärkespersonlighet; Design; Digital Storytelling; Reklamfilmer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur presenteras reklamfilmer av ett nytt varumärke för att bygga en stark och värdefull varumärkesidentitet? Syftet: Syftet med studien är att urskilja vad det är i Polestars reklamfilmer som skapar dess styrka i varumärkesidentiteten och hur reklamfilmerna porträtterar varumärkets identitet och personlighet. Denna studie syftar till att bidra med insikt och kunskap hur varumärken kan dra nytta av vikten att förmedla en stark varumärkesidentitet via reklamfilmer. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesidentitet på sociala medier : Hur varumärken kan driva marknadsföringskampanjer med interaktiv storytelling

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Angelique Olsson; Husham Al-Sam; [2021]
    Nyckelord :Interactive marketing campytelling; Social maign; Interactive storedia; Votes on social media; Marketing on social media; Brands; Interaktiv marknadsföringskampanj; Interaktiv storytelling; Interaktivt berättande; Sociala medier; Omröstningar på sociala medier; Marknadsföring på sociala medier; Varumärken.;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med den teknologiska utvecklingen har begreppet interaktivitet blivit allt mer omdiskuterat, inte minst vid framställning av interaktiva berättelser. Interaktiv storytelling är ett relativt nytt forskningsområde som öppnat upp för ett nytt sätt att driva marknadsföringskampanjer på. LÄS MER

  4. 4. Alla måste dra sitt strå till stacken för klimatet : En retorisk analys om hur hållbarhetskommunikation i Ikea Sveriges reklamkampanjer kan förstärka deras varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Dahlberg Glimnér; Emma Gunnarsson; [2021]
    Nyckelord :CSR; sustainability; IKEA; marketing communication; nostalgia; rhetorical analysis; storytelling; brand identity; visual rhetoric; CSR; hållbarhet; IKEA; marknadskommunikation; nostalgi; retorisk analys; storytelling; varumärkesidentitet; visuell retorik;

    Sammanfattning : Överkonsumtion är ett stort problem som växt fram som konsekvens av klimatförändringarna och samtidigt har medvetenheten kring hållbarhet ökat. Greenwashing har blivit allt vanligare samtidigt som storytelling förekommer oftare i reklamkampanjer. LÄS MER

  5. 5. Det var en gång ett samskapat varumärke

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hedda Nilsson; Lovisa Larsson; [2019]
    Nyckelord :Co-creation of value; Storytelling; Varumärkesidentitet; Varumärkesutveckling; DART; Varumärkesimage; Samskapande; Värdeskapande;

    Sammanfattning : Studien behandlar hur företag i den digitala kontexten kan stärka sin varumärkesidentitet med hjälp av fenomenet co-creation of value, samt vilka utmaningar och möjligheter som finns med användandet. Syftet är att undersöka hur B2C-företag som använder digital marknadsföring kan stärka sin varumärkesidentitet, med hjälp av co-creation of value och storytelling för värdeskapande. LÄS MER