Sökning: "strategic CSR"

Visar resultat 16 - 20 av 182 uppsatser innehållade orden strategic CSR.

  1. 16. Att gestalta hållbarhetskommunikation ur ett CSR-perspektiv : En kvalitativ innehållsanalys av svenska barnklädesföretags hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Orawan Johansson Sikhinaram; Martina Askebrink; [2022]
    Nyckelord :CSR; Strategic communication; Sustainability; Green advertising; Framing theory; Children’s clothing; Fast-fashion; qualitative content analysis; CSR; Strategisk kommunikation; Hållbarhet; Grön marknadsföring; Gestaltningsteorin; Barnkläder; Fast-fashion; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor är en ständig diskussion som på senare år har intensifierats. I och med detta kräver både lagstiftningen och samhället idag att företagen ska arbeta och redovisa sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER

  2. 17. Corporate Social Responsibility and Sustainability Strategies of Multinational Companies - Identifying Gaps between Academic Literature and Practical Implementation

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utveckling

    Författare :Jeffery Recker; Robbin Schiller; Christina Sopp; Stefanie Hoffmann; [2022]
    Nyckelord :Sustainability Strategies; CSR; Corporate Social Responsibility; Multinational Companies; Strategic Sustainable Development; Five-Level Model;

    Sammanfattning : Multinational companies are one of the primary institutions that negatively impact the environment and society. On the other hand, they have the competence and the financial means to make significant positive contributions toward sustainability. LÄS MER

  3. 18. Hållbarhetens påverkan vid beslutsfattande : En kvalitativ flerfallstudie om SMEs med en hållbarhetsprofil

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Emil Alm; Fanny Andersson; [2022]
    Nyckelord :CSR; Sustainability; Decision-making; Stakeholders; Legitimacy theory; Strategy; Prospect theory; Reference point; Risk; Risk aversion; Strategic reference point theory; CSR; Hållbarhet; Beslutsfattande; Intressenter; Legitimitetsteorin; Strategi; Prospektteorin; Referenspunkt; Risk; Riskaversion; Strategiska referenspunktsteorin;

    Sammanfattning : Corporate social responsibility (CSR) and sustainability are concepts that have become increasingly more relevant, where it is no longer accepted by society that companies only prioritize the interests of shareholders without also looking to the interests of society. This has led to large companies being obligated to make sustainability reports in order to report their impact on society. LÄS MER

  4. 19. Organiseringsprocessen av livsmedelsbutikers hållbarhetsarbete : -En kvalitativ studie om ekologisk hållbarhet och internkommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Moa Ljungberg; Nykvist Michaela; [2022]
    Nyckelord :Organization; CSR; ecological sustainability; internal communication; sustainability management; Organisering; CSR; ekologisk hållbarhet; internkommunikation; hållbarhetsstyrning;

    Sammanfattning : Inledning: Företag har idag ett större krav på sig att värna om miljön eftersom produktion och konsumtion står för en stor del växtgasutsläpp. Ledning och chefer behöver därför organisera sitt hållbarhetsarbete över hela verksamheten. LÄS MER

  5. 20. A non-smoking future?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Kristofer Johansson; Carl Marklund; [2022]
    Nyckelord :Impression management; Legitimacy theory; Tobacco industry; Non-smoking tobacco; CSR;

    Sammanfattning : Tobacco companies have long been subject to criticism for their production and marketing of tobacco products. However, in recent times tobacco companies themselves champion a "smoke-free" future, a change of narrative that is thought to be driven by the shift in products they are selling. LÄS MER