Sökning: "strategier för social hållbarhet"
Visar resultat 31 - 35 av 164 uppsatser innehållade orden strategier för social hållbarhet.
31. Hållbara aktiviteter inom inköpsfunktionen : En kvalitativ studie på svenska modeföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Introduktion: Textilbranschen är en av de industrier som har störst negativ påverkan på miljön och sociala förhållanden. Detta har mynnat ut i att det i dagens samhälle finns efterfrågan och förväntningar på industrin att förändras, både för planetens bästa men även för företagens överlevnad. LÄS MER
32. Relationen mellan ledarskap och hållbarhet i svenska kommuner
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Relationen mellan ledarskap och hållbarhet i svenska kommuner. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Latifa Aitattaleb & Karin Östling Handledare: Daniella Fjellström Datum: 2022 - juni Syfte: Syftet med undersökningen är att skapa förståelse för hur Sveriges kommunala organisationer arbetar med hållbarhet och relevansen av CSR, samt att bidra till ökad kunskap inom den offentliga sektorn om hållbarhet och Agenda 2030. LÄS MER
33. Inte bara hus som hus : Ett underlag till diskussion kring ett lämpligt innehåll i en samtida arkitekturpolitik i Lidköpings kommun
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Under 2018, mitt i en global miljökris, en nationell ökning av sociala klyftor och segregation, accepterade den svenska regeringen en ny nationell arkitekturpolitik, Politik för Gestaltad livsmiljö (Policy for Designed Living Environment). Politiken är förankrad i en marknadsekonomi och förmedlar olika strategier för hållbar utveckling. LÄS MER
34. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER
35. Möjligheter och utmaningar med gemensamma trädgårdar i relation till social hållbarhet : En kvalitativ fallstudie om Lindängen, Malmö
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Ekologisk och social hållbarhet har studerats och använts som separata områden trots att exempelvis ekologiska utmaningar kan ha en påverkan på den sociala hållbarheten. Den ökande urbaniseringen kan påverka bostadsområden negativt eftersom människors hälsa samt ekosystemen drabbas. LÄS MER