Sökning: "strategisk politisk kommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade orden strategisk politisk kommunikation.

  1. 11. Politik under personliga omständigheter: En kvalitativ studie av narrativen i partiledaren Ebba Buschs videobloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Lisa-Mari Gardelius; Joacim Börjesson; [2020]
    Nyckelord :personalisering; politisk kommunikation; personliga berättelser; politiska berättelser; socialsemiotik; narrativ analys; sociala medier; videoblogg; personalization; political communication; personal narratives; political narratives; social semiotic; narrative analysis; social media; video blogs; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study examines the personalization of politics and aims to investigate how personal and political narratives are constructed and related to each other on a politician's own communication channel. Previous research has tended to disregard these channels and mainly focused on personalization from a news media perspective. LÄS MER

  2. 12. Varumärket Helsingborg - en kvalitativ studie om invånardeltagande i staden för dig som vill något

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linnéa Ivarsson; Sara Schölander; [2020]
    Nyckelord :Place brand; city brand; participatory place brand; democracy; brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract This study aims to examine how Helsingborg City handles the balance between creating a strong city brand and at the same time being responsive, listen to and involve the city’s residents. The empirical material in this study consists of five semi-structured interviews with people who are involved in the communicative and brand building work at the city of Helsingborg, as well as three strategy documents related to the brand of Helsingborg. LÄS MER

  3. 13. Om politisk PR, Lögnfabriker och den publika sfärens fall : En kritisk diskursanalys av innehåll och strategi i Sverigedemokraternas PR-aktiviteter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Agnes Liminga; Östman Nellie; [2020]
    Nyckelord :Political PR; The Public Sphere; Organized Persuasive Communication; Critical Discourse Analysis; Right wing populism; Sverigedemokraterna; Politisk PR; strategisk kommunikation; kritisk diskursanalys; högerpopulism; Sverigedemokraterna;

    Sammanfattning : This study concerns political communication in general, and right-wing populist PR in particular. Research shows that the role of mass media in liberal democracies has changed as a result of emerging social- and alternative media. LÄS MER

  4. 14. "Det här är ingen slogan" - En analys av svenska kommuners översättning av varumärke

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nellie Bäckman; [2019-02-07]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärke; kommuner; offentlig sektor; översättning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur de svenska kommunerna, enligt dem själva, har översatt konceptet varumärke. Teori: Översättningsteori, varumärke, reputation management, regler för översättning (Røvik), diskursanalys inom social practice theory (van Leeuwen). LÄS MER

  5. 15. »Jetzt muss jeder Patriot aktiv werden!« : Diskurslinguistische Analyse der strategischen politischen Kommunikation der Identitären Bewegung Österreich

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Tyska

    Författare :Jesse Juopperi; [2019]
    Nyckelord :Discourse Analysis; Systemic-Functional Linguistics; Multimodality; Strategic Political Communication; New Right; Identitarian Movement; Diskursanalyse; systemisch-funktionale Linguistik; Multimodalität; strategische politische Kommunikation; Neue Rechte; Identitäre Bewegung; diskursanalys; systemisk-funktionell lingvistik; multimodalitet; strategisk politisk kommunikation; nya högern; identitära rörelsen;

    Sammanfattning : This study aims to describe the strategic political communication of the Identitarian Movement in Austria (in German known as Identitäre Bewegung Österreich) and concentrates on identifying means of persuasive language on the homepage of the movement, which is known to be nationalistic and critical towards migration. The study is based on a corpus containing a selection of blog entries, as well as a sample of images published on the homepage, and is carried out using a qualitative method combining discourse linguistics, systemic-functional linguistics and multimodal theory. LÄS MER