Sökning: "strukturell kommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 51 uppsatser innehållade orden strukturell kommunikation.
21. Konstruktioner av barn i behov av stöd vid överlämningssamtal mellan förskola och förskoleklass
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Denna studie avser belysa pedagogers formuleringar gällande barn i behov av särskilt stöd vid övergången mellan förskola och förskoleklass. Syftet är även att belysa hur barnet konstrueras av pedagogernas formuleringar i övergångsprocessen. LÄS MER
22. Det otänkbara i att dansa med en afrikan utan taktkänsla och få sin pizza bakad av en svensk : – om fördomar och rasism
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Den här studien har för avsikt att belysa och behandla hur en allmänhet kan tänkas uppfatta och förhålla sig till fördomar, rasism och diskriminering. Hur uppfattningar om etnicitet, ras och nationalitet, relaterar till kulturella skillnader och hur andrafiering och stereotyper motiveras och betraktas. LÄS MER
23. Den levda erfarenheten hos ambulanssjuksköterskor att vårda patienter där det föreligger verbala kommunikationshinder
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Kommunikation är en förutsättning för att kunna bedriva en god och säker vård utifrån patientens egen vilja. Kommunicering innefattar all form av mellanmänskligt informationsutbyte. LÄS MER
24. Familj under påverkan : familjebehandling med rötterna i socialt arbete och i familjeterapi
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : I have been working with family treatment since 1970. This essay in practical knowledge takes its examples from a family treatment commisson 1996, an Assignment from the social wellfare system. I keept a journal from these days. The examples come from those notes. LÄS MER
25. Vi måste prata om samverkan : En kvalitativ studie om professionellas uppfattningar av hinder och förutsättningar för samverkan
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : This qualitative study aims to contribute to increased knowledge of how collaboration between social services, schools and health centers works and can be improved in the work with children and youths with mental illness. This study focuses on the obstacles and opportunities that according to professionals often arises when different areas of the field collaborate. LÄS MER