Sökning: "teori klädbranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden teori klädbranschen.

  1. 1. Diskurser i hållbarhetsredovisningar : Diskursanalys av hållbarhetsredovisningar inom flyg- och klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Daniel Mikulic; Sarushan Kumarasingam; [2022]
    Nyckelord :Discourse; discourse analysis; sustainability; sustainability report; legitimacy theory; stakeholder theory; institutional theory; Diskurs; diskursanalys; hållbarhet; hållbarhetsrapport; legitimitetsteori; intressentteori; institutionell teori;

    Sammanfattning : In recent times, it has become common for companies to publishsustainability reports that contain information that interests stakeholders.Previous studies that have taken place within this communication channelhave placed a high focus on the content and not on how the report creates animage of the company. LÄS MER

  2. 2. Vilka inlägg skapar engemang på Sociala Medier? : En kvantitativ studie hur företag i klädbranschen genererar olika nivåer av engagemang på instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad; Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Rasmus Svensson; Isabelle Björkman; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract  Date:                               June 2nd 2021 Level:                               Bachelor, 15HP Institution:   Halmstad University Tutor:      Anna Sörensson Examiner:   Navid Ghannad Title:                 What kind of posts create engagement on social media?                                                A study how companies in the clothing industry generate                                              different levels of engagement on Instagram.  Keywords:       Consumer engagement, Instagram, influencer marketing,                                            Social media marketing, consumer behavior. LÄS MER

  3. 3. Följa eller stå emot strömmen : En studie om skillnader och likheter mellan klädbutikers strategier i det strukturella skiftet mot e-handel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Joakim Uhlan; Petter Sjödin; Hampus Carlsson; [2021]
    Nyckelord :strategy as practice; strategy; e-commerce; stores; deliberate and emergent; fashion industry; SME;

    Sammanfattning : E-handel ökar kontinuerligt och förändrar detaljhandelskartan oavbrutet som bidragit till att detaljhandeln genomgår ett strukturellt skifte mot e-handel där företag behöver använda sig av nya strategier för att vara framgångsrika. Framförallt möter mikro- och småföretag större utmaningar då de har mindre resurser och är mindre väletablerade på marknaden, där Strategy-as-Practice (S-as-P) ses som ett alternativ till den traditionella forskningen kring strategi då den är mer applicerbar för att förstå strategi i mindre företag. LÄS MER

  4. 4. Är det medlemskapet som gör dig lojal?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Fransson; Viktoria Höjgård Hansen; Natalia Milunovic; [2020]
    Nyckelord :kundlojalitet; lojalitetsprogram; klädbranschen; ungdomar; konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka unga konsumenters uppfattning om lojalitet inom klädbranschen samt deras upplevelse av företags lojalitetsprogram i relation till kundlojalitet. Metod: Denna kvalitativa studie har en abduktiv ansats där en kontinuerlig reflektion av teori och empiri har genomförts under hela skapandeprocessen. LÄS MER

  5. 5. Vem äter kakan? : En kvalitativ studie kring klädbranschens nyttjande av personlig data i marknadsföringssyfte i relation till kundens integritet online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Jaremo; Marco Villaggi; [2020]
    Nyckelord :Internet; Bid data; Integrity; CRM; Cookies; Personalized advertisement; Internet; Big data; Integritet; CRM; Cookies; Personifierad reklam;

    Sammanfattning : History: Digitalization brings great benefits to companies regardless of market. One of the markets that is undergoing change is the retail sector where e-commerce services are the new environment. This environment benefits from the innovative solutions that the consumer uses, such as smartphones. LÄS MER