Sökning: "tourist website"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden tourist website.

  1. 6. Welcoming Strangers : a study about digitalized hospitality visuals of Airbnb and Couchsurfing dwellings

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Anna Puzanova; [2020]
    Nyckelord :tourism; hospitality; Airbnb; Couchsurfing; digital media; visual analysis; visual culture of hospitality; privacy; metaphors; viewer’s gaze; work of imagination; aestheticization; Social Sciences;

    Sammanfattning : We live in a digitalized world where visuals are as essential to us as they have never been. Tourism and hospitality are not an exception here but rather examples of huge dependence on visual culture. LÄS MER

  2. 7. Price Prediction of Vinyl Records Using Machine Learning Algorithms

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :David Johansson; [2020]
    Nyckelord :price prediction; price estimation; vinyl records; vinyl prices; regression; machine learning; machine learning algorithms; algorithm comparison; dataset; vinyl dataset; k-nearest neighbors; linear regression; neural network; random forest; discogs; ai; artificial intelligence; prisuppskattning; vinyl; vinylskivor; maskininlärning; artificiell intelligens;

    Sammanfattning : Machine learning algorithms have been used for price prediction within several application areas. Examples include real estate, the stock market, tourist accommodation, electricity, art, cryptocurrencies, and fine wine. LÄS MER

  3. 8. Platsmarknadsföring : Små och medelstora tätorters platsvarumärkesuppbyggnad via det digitala nätet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Carl Andersson; Sandra Hög; [2019]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; Instagram; Platsmarknadsföring; Platsvarumärke;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to investigate how tourist agencies in rural areas work with their information channels for the place marketing of their destinations and brand management. By means of information channels we mean the tourist agencies' social media, their own website and printed materials. LÄS MER

  4. 9. Avveckling av traditionella turistbyråer : En studie om hur sju kommuner i Sverige anpassar sin besöksservice till besökarna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Susin Ariz; Leyla Swedan; [2017]
    Nyckelord :Information and communication technology; Digital interaction; Marketing; Personal interaction; Tourist information centers; Social media; Informations- och kommunikationsteknik; Digital interaktion; Marknadsföring; Personlig interaktion; Turistbyråer; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur sju olika kommuner i Sverige utvecklar och anpassar sin besöksservice i allt mer digitaliserat samhälle. Studien grundar sig på en kvalitativ forskningsmetodik bestående av sju semi-strukturerade intervjuer med anställda inom respektive kommun. LÄS MER

  5. 10. Using the Wizard-of-Oz technique in requirements engineering processes : A trial in a tourism context

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Malin Wik; [2015]
    Nyckelord :Wizard of Oz; requirements engineering; interactive systems; multimedia; prototyping; exploration techniques; exploratory interaction;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to explore the possibility to use the experimental prototyping technique called Wizard of Oz as a requirements engineering technique in multimedia development with a focus on how to capture (and test) requirements for system responses in on-going GUI dialogues between user and system. The Wizard-of-Oz technique makes it possible to try interactive prototypes with users or in the development team without needing any programming to be conducted first. LÄS MER