Sökning: "CUSTOMER PURCHASING PROCESS"

Visar resultat 31 - 35 av 133 uppsatser innehållade orden CUSTOMER PURCHASING PROCESS.

  1. 31. Digital Customer Experience Matters

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Gerster; Pirro Melonashi; Quynh Chi Nguyen; [2021]
    Nyckelord :customer experience; jewelry; retail; digitization; experiential marketing; virtual experiential marketing; e-commerce; Business and Economics;

    Sammanfattning : In today's world, it is essential to understand how customer in-store experiences can be successfully transferred to online environments for international jewelry retailers to master their digital transformation. Further, there is an apparent lack of extensive research about the jewelry retailing industry and its customers in academia despite its prominence in the business world. LÄS MER

  2. 32. Kundvärde ur ett helhetsperspektiv vid en kundanpassad produkt : En explorativ fallstudie av kundvärde och värdeskapande ur ett helhetsperspektiv vid kundanpassade produkter.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ebba Nelzén; Matilda Kågebrand Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Customer value; customized products; value creation; holistic perspective; performance measurement; 3D Printing; Kundvärde; kundanpassade produkter; värdeskapande; helhetsperspektiv; prestationsmätning; 3D Printing;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande och att skapa värde har länge varit omtalade fenomen inom företagsekonomisk litteratur. Betydelsen och innebörden av begreppet värdeskapande har dock skiftat från att handla om intern eliminering av icke-värdeskapande aktiviteter till att handla om att skapa värde för kund. LÄS MER

  3. 33. Modekonsumenters perspektiv på produktinformation om hållbara produktattribut : hur egennytta och hållbara produktattribut kan förenas till positiva köpintentioner i en online-kontext.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Adam Persson; Annie Albertsson; [2021]
    Nyckelord :Sustainable product attributes; Self-interest; Product information; Sustainable consumption; Online context.; Hållbara produktattribut; Egennytta; Produktinformation; Hållbar konsumtion; Online-kontext;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att förstå hur hållbara produktattribut kan verka i samklang eller kombineras med produktattribut som tillfredsställer konsumentens egennytta. Det möjliggörs genom kartläggning av vilken produktinformation om hållbara produktattribut som svenska modekonsumenter efterfrågar i digitala sammanhang för att kunna göra miljömedvetna val, och som då kan bidra med positiva köpintentioner. LÄS MER

  4. 34. Payment methods influencing purchase behavior in the clothing e-commerce : A study of millennials in Jönköping, Sweden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Sueun Jeon; Hulia Khoja; Husam Stita; [2020]
    Nyckelord :Purchase intention; Consumer behavior; Payment method; Fashion e-commerce; Millennials;

    Sammanfattning : Background: Electronic commerce has recently been seen as a very auspicious service of technology witnessed in the last decade. Several types of e-commerce initiatives include very modernized and upgraded facilities such as smart cards, online retailing, and remote payments that help make the payment process faster and more consistent. LÄS MER

  5. 35. Effekten av negativ elektronisk ”word of mouth” på konsumenters attityder och köpintentioner

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Lababidi; Baboucarr Mboob; [2020]
    Nyckelord :Negative eWOM; Purchasing-Decision-Process; customer reviews; attitudes; purchasing intent; Negativ eWOM; köpbeslutprocess; online recensioner; attityder; köpintentioner;

    Sammanfattning : This study examines the effect of electronic Word-of-Mouth (eWOM) on consumers’ purchasing decision process, more specifically: How does consumer attitudes and purchasing intent toward companies and their products affected by negative eWOM on social media. The study is based on three-component model of attitudes which identifies attitude as the awareness, assessment and readiness to act. LÄS MER