Sökning: "Can Glad"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden Can Glad.

  1. 1. "En glad och harmonisk spelare har ju större chans att göra resultat också" : Akademichefers syn på skyddsfaktorer i idrottsmiljön som främjar psykisk hälsa hos unga elitsatsande fotbollsspelare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Ivica Culjak; Marcus Engström; [2023]
    Nyckelord :mental health; protective factors; sports; football; career transition; psykisk hälsa; elitfotboll; skyddsfaktorer; karriärövergångar; idrott;

    Sammanfattning : Abstract The aim of this study is to investigate academy managers' perception and experience of which preventive organizational and environmental protective factors they think are important for the short- and long-term mental health of male elite-aspiring football players in Swedish elite football. Furthermore, the study intends to better understand how football clubs can work to facilitate different types of transitions in players' careers in Sweden. LÄS MER

  2. 2. En glad och grön fasad : En komparativ semiotisk analys av hur VELO nationellt och globalt kommunicerar hållbarhet på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lisa Apelgren; Andrea Olsson; [2023]
    Nyckelord :VELO; Hållbarhet; Semiotisk analys; Greenwashing; Budskapsstrategier; Instagram;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker huruvida snusvarumärket VELO som positionerar sig som hållbara förmedlar detta genom sin visuella kommunikation på Instagram. Syftet var att undersöka och jämföra hur VELO Sverige och VELO global kommunicerar hållbara budskap samt om hållbarhetsdiskursen är ett sätt för varumärket att legitimera sin verksamhet. LÄS MER

  3. 3. “ - Cause I like working when I’m happy” : A case study of students in linguistic vulnerability and verbal interactions with peers in the social studies classroom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Lina Knudsen; [2023]
    Nyckelord :classroom discussions; Developmental Language Disorder; group work; Individuals and Societies; International Baccalaureate; linguistic vulnerability; middle school; social studies; verbal interaction;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att bidra med insikt i hur Mellanårsprogrammets (MYP) elever i språklig sårbarhet och deras lärare upplever verbala interaktioner i klassen med elevernas kamrater i Individer och samhällen (I&S), ett samhällskunskapsämne inom International Baccalaureate läroplan.  Forskningsfrågor · Hur ser MYP-lärare på den effekt kamrater har på elever i språklig sårbarhet under verbala interaktioner i klassen och hur stödjer dessa lärare elever i språklig sårbarhet under dessa interaktioner i I&S?   · How do MYP students in linguistic vulnerability experience and understand verbal in-class interactions with peers in the I&S classroom and how do they experience the support given to them by their teachers during these interactions?  Theoretical Framework The theoretical framework of this case study is based on the sociocultural perspective as seen in Vygotsky’s work (1987), which have been developed further by Säljö (2000) and Kozulin (2003). LÄS MER

  4. 4. Barnidolens kriskommunikation på Instagram : En retorisk undersökning av influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation efter skandalen 2022.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lina Björkman; Isa Franzén; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Pontus Rasmusson; Image repair - theory; rhetoric; crisis of confidence; cancel culture.; Kriskommunikation; Pontus Rasmusson; Image repair-theory; retorik; förtroendekris; cancelkultur;

    Sammanfattning : Studien undersöker influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation i relation till den förtroendekris som inträffade när hans YouTube-kanal. Kanalen lades ner på grund av att han brutit mot YouTubes riktlinjer gällande sexualisering av barn. LÄS MER

  5. 5. "Man ska bli glad när man kommer in dit" : En kvalitativ studie om elevers uppfattning av vad som utgör en meningsfull fritidsverksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildning och Estetiska lärprocesser

    Författare :Martin Strandberg Ramos; Sasha Ytterskog Leander; [2023]
    Nyckelord :student perspective; play and learning; leisure time didactics; meaningful leisure time; elevperspektiv; lek och lärande; fritidshemsdidaktik; meningsfull fritid;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute to research relating to the perspective of what students consider important to conduct the leisure-time centre so as to ensure a meaningful leisure time. The focus of the study in in highlighting the views and opinions of the students. LÄS MER