Sökning: "Decision University"
Visar resultat 1 - 5 av 654 uppsatser innehållade orden Decision University.
1. Declining Fertility: New Generations and New Perspectives How university-educated members of Generation Z in Sweden explain their decision to delay parenthood
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : This thesis aims to examine how university-educated members of Generation Z in Sweden explain their decision to delay parenthood. As declining fertility rates across the globe risk to strain the global economy, this topic has never been more relevant. LÄS MER
2. Beslutsfattande och maktdistans i Nato
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka hur anställda inom Nato upplever att maktdistans påverkar beslutsfattandet. För att svara på min frågeställning har jag använt mig av en kvalitativ metod med inkäter, där sex deltagare från fyra olika länder svarade. LÄS MER
3. Sjuksköterskors erfarenheter av samverkan i team inom akut- och primärvård : En litteraturöversikt med kvalitativ ansats.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Vid brist på vårdpersonal så kan teamsamverkan motverka de negativa konsekvenserna som bristen medför. Team inom sjukvården inkluderar flertalet professioner för att kunna ge patienter optimal och säker vård. Syfte: Syftet var att beskriva sjuksköterskors erfarenheter av samverkan i team inom akut- och primärvård. LÄS MER
4. Patienters erfarenheter av delaktighet vid palliativ vård : en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Palliativ vård syftar till att lindra och förebygga lidande, det är en vårdform som fokuserar på att förbättra och bibehålla människors livskvalitet i slutet av livet. Att känna igen personers behov i ett tidigt skede kan man ge vård av bättre kvalitet. LÄS MER
5. AI vs. Humans: Who do we trust?: Examining trust in AI among Swedish adults
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This study investigates trust in Artificial Intelligence (AI) among Swedish adults, focusing on how different factors influence this trust and the nuances of AI-human decision-making. A quantitative survey, distributed mainly on Swedish university campuses, centered around four scenarios: Dating, Math, Doctor and Career, aimed at gauging emotional and cognitive trust in AI and the preference for AI or human recommendations across various contexts. LÄS MER