Sökning: "Egoistiska"
Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade ordet Egoistiska.
11. Själviska millennials: klimathjältar? : Hur cause related marketing främjar hållbar konsumtion
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Ett hållbart agerande har gått från att vara en trend till att bli ett måste för välfärden av framtida generationer. EU har genom sina hållbarhetsmål försökt påverka länder att bli mer klimatsmarta, vilket både företag och konsumenter är eniga om är ett orosmoment som måste förbättras. LÄS MER
12. Maxat med hållbarhetskommunikation?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This research aims to increase the understanding of how the young consumer receives, interprets and argues about sustainability communication. The study is based on a social constructionist perspective and considers the communicative processes expressed by the consumer in a specific case. LÄS MER
13. OANSVARIG, EGOISTISK OCH NAIV. En kritisk diskursanalys av framställningen av överskuldsatta föräldrar på tv-programmet Lyxfällan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med studien var att utifrån ett diskursanalytiskt angreppssätt analysera hur överskuldsatta och socioekonomiskt utsatta föräldrar framställs på tv-programmet Lyxfällan. Vidare var syftet att utifrån detta försöka identifiera och analysera vilka diskurser om denna grupp som blir synliga i Lyxfällan. LÄS MER
14. Egoism eller Altruism - Hur tänker konsumenter kring hållbar konsumtion? : En kvalitativ studie om det gap som identifierats mellan attityd och beteende avseende hållbar konsumtion.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hållbarhet är ett ständigt aktuellt problem och under de senaste decennierna har människans globala påverkan på naturen accelererat snabbare än någonsin, till stor del på grund av västvärldens beteende-och konsumtionsmönster. Ju mer som produceras och konsumeras, desto mer påverkas allt levande omkring. LÄS MER
15. De som inte motiveras av pengar : En kvantitativ studie om vad som motiverarar till volontärarbete i secondhand-butiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Att motivera människor att volontärarbeta är en växande utmaning för många ideella organisationer. För att på längre sikt kunna behålla volontärer i en organisation är det fundamentalt att förstå vad som motiverar dem. LÄS MER