Sökning: "Emotional Vocabulary."

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Emotional Vocabulary..

  1. 1. Perspektiv på digital relationskompetens : Analys av lärares strategier för att stödja utbildningsrelationer i digitala lärmiljöer

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Helena Bonnevie; [2024]
    Nyckelord :Relational competence; relational pedagogy; digital relational competence; digital learning environments; e-learning; online teaching; distance learning; Relationskompetens; relationell pedagogik; digital relationskompetens; digitala lärmiljöer; e-learning; distansundervisning;

    Sammanfattning : Studien syftar till att öka kunskapen om lärares digitala relationskompetens samt bidra till utveckling av praktik och teori inom relationell pedagogik i digitala lärmiljöer. I studien analyserades kvalitativa enkätsvar från 123 lärare och lärarstudenter i Sverige och Finland  angående hur de uppfattade att de kunde stödja relationer mellan lärare och elev i distansundervisning. LÄS MER

  2. 2. Affective language processing. Modulations of event-related potentials amplitude by induced mood in a valence judgment task

    Master-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskap; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskap

    Författare :Ekaterina Kopaeva; [2023]
    Nyckelord :affective processing; emotion; ERP; lexico-semantic processing; mood; valence; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Emotional vocabulary enjoys a processing advantage, with the emotional salience of a word detected at 200 ms post-presentation or earlier, signalling selective attention to its affective properties. An individual’s affective state also impacts attention and, by extension, affects processing. LÄS MER

  3. 3. Exploring Emotional Awareness through User Experience Design : Designing a mobile application which helps to enrich emotional vocabulary

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Deimante Butkute; [2023]
    Nyckelord :User Experience Design; Emotional Awareness; Emotions; Emotional Vocabulary.;

    Sammanfattning : The motivation of this work focused on inspiring the understanding of emotions and the ability to name them precisely to improve self-awareness and well-being. Through an online survey, competitor analysis, customer journey map, and interviews it was clear that the chosen target group of young people do not feel fully confident in understanding their emotions and lacked emotional vocabulary. LÄS MER

  4. 4. Tuff som en man, känslig som en kvinna : En diskursanalys av hur språkliga könsskillnader gestaltas i svenska podcasts

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Edin Omanovic; William Widlund; [2021]
    Nyckelord :Discourse analysis; gender; podcast; stereotypes;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the gender differences between men’s and women's language use in swedish podcasts. Our study describes and clarifies contemporary stereotypical features, putting these features against each other to find out if norm-breaking language can be found and if so, in which way. LÄS MER

  5. 5. ”De kastar orden som vapen och knivar” : Pedagogers reflektioner om elevers normer och kulturer som skapas i det sociala samspelet i resursklasser.

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :David Sakhong; [2021]
    Nyckelord :Keywords: special education; inclusion; semi-structured interviews; sociology of language; vocabulary; norms; culture; social interaction; emotional state; perception; experience.; Nyckelord: Specialpedagogik; inkludering; semistrukturerade intervjuer; språksociologi; språkanvändning; normer; kultur; socialt samspel; affekt; uppfattning; erfarenheter.;

    Sammanfattning : This study aimed to examine the norms and cultures that are formed in the social interaction between students in need of special support placed in special education classes or equivalent by interviewing educators about their reflections. This study used special education theories as well as theories of language, power and culture. LÄS MER