Sökning: "Fokusgrupper attityder"

Visar resultat 21 - 25 av 135 uppsatser innehållade orden Fokusgrupper attityder.

  1. 21. Attityder vid viral marknadsföring på Facebook

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emilia Lindborg; Hanna Berggren; [2020]
    Nyckelord :Elektronisk word of mouth; viral marknadsföring; passiv viral marknadsföring; aktiv viral marknadsföring; attityder; demografiska faktorer; reklam; svenska livsmedelsbranschen; sociala medier; medieteknik;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och kartlägga vilka attityder de demografiska grupperna (Kvinnor 20-30, Män 20-30, Kvinnor 35-55 och Män 35-55) har gentemot rörliga virala kampanjer inom svenska livsmedelsbranschen. Vidare syftar studien till att se vilka slags rörliga virala kampanjer som sprids och varför inom de valda demografiska grupperna. LÄS MER

  2. 22. Generation Greta? : En kvalitativ undersökning om hur uppfattningar,känslor och intentioner formar Generation Z:s attityder och agerande till hållbar konsumtion.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Frida Olofsson; Emilia Andersson; Ida Grönlund Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Generation Z; Social media; Attitudes; Attitude-behaviour gap; Sustainable fashion.; Generation Z; Sociala medier; Attityder; Attityd-beteende gap; hållbart mode.;

    Sammanfattning : I media framställs Generation Z som en miljömedveten generation som kan tänkas ha Greta Thunberg som förebild eftersom hon blivit en symbol för miljönrörelsen. Trots att undersökningar visar att Generation Z intresserar sig mer för miljöfrågor och etiska frågor entydigare generationer så finns det forskning som hävdar att generationen är oengagerade, egoistiska och konsumistiska. LÄS MER

  3. 23. ”Ska jag sjukanmäla mig via Snap?” : En jämförande kvalitativ studie om hur etik och normer påverkar olika generationers val och användning av digitala kommunikationer i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Conrad Halling; [2020]
    Nyckelord :polymedia; normer; digitala medier; mediegeneration;

    Sammanfattning : Det har gjorts en betydande mängd forskning som undersöker människors normativa föreställningar och attityder till medieanvändning i arbetslivet, men det finns en kunskapslucka utifrån ett medievetenskapligt vardagligt perspektiv på det svenska arbetslivet. Syftet med denna kvalitativa studie har varit att skaffa en fördjupad förståelse för vilka normativa föreställningar som idag finns, och om skillnader uppstår mellan generationer. LÄS MER

  4. 24. Framtidens mat? : en kvalitativ studie om barns uppfattningar om att konsumera insekter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Sandra Franzen; [2020]
    Nyckelord :Insekter; barn; fokusgrupper; uppfattningar; mat;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Inledning:Idag äter mer än 2 miljarder människor i världen insekter regelbundet. I västvärlden finns det dock ingen tradition av att äta insekter och i Sverige är det ännu så länge inte lagligt att producera och sälja insekter som mänsklig föda. LÄS MER

  5. 25. Läsning bara en fritidssysselsättning? En undersökning av högstadieelevers läsvanor och attityder till skönlitteratur

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Barnholdt; [2020]
    Nyckelord :funktionaliserad undervisning; högstadieelevers läsvanor; motivation; skönlitteratur; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Lärare möter ständigt utmaningar i alla dess former, som lärare i svenskämnet är en utmaning att motivera elever till att läsa skönlitteratur. Jag har genom årens gång blivit uppmärksam på att dagens ungdomar läser i allt mindre utsträckning och de tycks ha tappat motivationen till läsning av skönlitteratur. LÄS MER