Sökning: "Fokusgrupper attityder"

Visar resultat 6 - 10 av 135 uppsatser innehållade orden Fokusgrupper attityder.

  1. 6. När skönheten är odjuret : En studie om unga kvinnors attityder till framställningen av skönhetsingrepp på Instagram – med inriktning på deras självbild.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Rebecca Smahl; Levi Shanni; [2022]
    Nyckelord :Instagram; gender; beauty; beauty ideal; beauty procedures; identity; attitudes; Instagram; genus; skönhet; skönhetsideal; skönhetsingrepp; identitet; attityder;

    Sammanfattning : Kroppens yttre utseende har varierande betydelser i människors liv, men alla har en uppfattning om hur de tänker och känner kring sin kropp. Vår kroppsuppfattning influeras oftast av yttre faktorer, inklusive sociala medier som presenterar innehåll som kan påverka vårt tankesätt. LÄS MER

  2. 7. “De reagerade ju bara på det när det blåsteupp, när det vart en grej” : En kvalitativ studie om Nent groups kriskommunikation och den potentiellapublikens attityder kring Nent group och Paradise Hotel

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ellen Kunalic; Malin Gadea; [2022]
    Nyckelord :Paradise Hotel; kriskommunikation; gestaltningsteorin; image repair theory; stereotyper;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Det övergripande syftet med denna studie är att undersöka Nent Groups förtroende ur ett postkris kommunikativt perspektiv i och med nylanseringen avParadise samt förutsättningarna för det nya formatet utifrån tidigare tittare av Paradise Hotel. Denna studie är intressant ur ett vetenskapligt och samhällsperspektiv då det inte gjorts många studier på denna kris och det är intressant att undersöka detta då Nent group gjort stora åtgärder efter krisen vilket är vetenskapligt intressant och viktigt ur ett post-kriskommunikativt perspektiv. LÄS MER

  3. 8. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katarina Tronêt; Emma Jönsson; [2022]
    Nyckelord :social media marketing; attitude-behavior gap; green fashion; consumer behavior; greenwashing; grön marknadsföring; klädindustrin; det gröna gapet; konsumentbeteende; grönmattning;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER

  4. 9. ETT FLÖDE FYLLT AV REKLAM - En kvalitativ studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Broeren; [2021-07-01]
    Nyckelord :Attityder; upplevelser; inställning; Instagram; köpt reklam; ägd reklam; förtjänad reklam; uses and gratifications; word-ofmouth.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka svenskars upplevelser av reklambudskap på Instagram. Teori: Uses and gratifications och Model of attitudes towards advertising. Metod: Kvalitativa fokusgrupper. Material: Två fokusgruppsintervjuer med olika åldersgrupper: Generation Z och Millennials. LÄS MER

  5. 10. NTA inom teknikämnet : Lärares uppfattningar kring användningen av skolutvecklingsprogrammet NTA inom teknik för grundskolans lägre åldrar.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Jessica Johdet; Lizette Sejbjerg; [2021]
    Nyckelord :Framework; Inquiry based learning; NTA; Teacher attitudes; Technology education; Lärares attityder; NTA; Ramfaktorer; Teknikundervisning; Undersökande arbetssätt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att öka kunskapen om hur lärare inom årskurs 1 - 3 uppfattar arbetet med skolutvecklingsprogrammet Naturvetenskap och teknik för alla (NTA) inom teknikämnet. Studiens frågeställningar har besvarats genom kvalitativa intervjuer, både enskilda och fokusgrupper, med lärare inom grundskolans lägre åldrar som använder sig av NTA i teknikundervisningen. LÄS MER