Sökning: "IT bilindustrin"

Visar resultat 1 - 5 av 127 uppsatser innehållade orden IT bilindustrin.

  1. 1. Implicit Message Integrity Provision : In Heterogeneous Vehicular Systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Paul Molloy; [2023]
    Nyckelord :Privacy; Code Generation; Vehicle-to-infrastructure; Vehicular ad hoc Networks; Standardization; Remote Procedure Calls; Safety; Integritet; Kodgenerering; Fordon-till-infrastruktur; Ad hoc-nät för Fordon; Standardisering; Samtal om fjärrprocedur; Säkerhet;

    Sammanfattning : Vehicles on the road today are complex multi-node computer networks. Security has always been a critical issue in the automotive computing industry. It is becoming even more crucial with the advent of autonomous vehicles and driver assistant technology. There is potential for attackers to control vehicles maliciously. LÄS MER

  2. 2. Cybersecurity: Digital Twins in Automotive Industry : The Road Ahead – An Exploratory Study

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Rossarin Upara; [2023]
    Nyckelord :Digital Twin; Cybersecurity; Automotive Industry; Digitization; Threat Analysis; Risk Assessment; TARA; Digital Tvilling; Cybersäkerhet; Bilindustrin; Digitalisering; Hotanalys; Riskbedömning; TARA;

    Sammanfattning : The digital twin is a concept that has attracted the attention of both industry and academia in the last decade with the advent of Industry 4.0 and the adoption of future technologies. LÄS MER

  3. 3. Consumer Perception of Sustainability : A cross-cultural study of green advertisement in the automobile industry between Japanese and Swedish consumers.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vanessa Nagaoka; [2023]
    Nyckelord :Green advertisement; consumer perception; intercultural communication; automobile industry; sustainability awareness; Grön reklam; konsumentuppfattning; interkulturell kommunikation; bilindustrin; hållbarhetsmedvetenhet;

    Sammanfattning : As sustainability becomes a pressing issue, companies are increasingly adopting green advertising strategies to promote their products and increase consumer awareness. However, the effectiveness of these advertisements across different cultural backgrounds are often overlooked. LÄS MER

  4. 4. Affärsmodellsinnovation för använda elbilsbatterier : En studie kring hinder, utmaningar och möjliga utfall av implementering av affärsmodellsinnovation för återanvändning av elbilsbatterier

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Ali Alizade; Diar Khoshnaw; [2023]
    Nyckelord :Business models; batteries; circular business model; circular economy; electric cars; lithium; innovation; second life; Affärsmodeller; batterier; cirkulär affärsmodell; cirkulär ekonomi; elbilar; litium; innovation; andra liv;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är tillägnad att undersöka hur affärsmodellsinnovation kan skapa förutsättningar för att underlätta återanvändandet av elbilsbatterier samt analysering av möjliga värdeskapande utfall. Arbetet fokuserar på att samla data från större aktörer som hanterar begagnade elbilsbatterier. LÄS MER

  5. 5. Prestationsmått vid uppstart : En fallstudie av Northvolt Ett i Skellefteå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Martin Sandgren; Carlos Porras; [2023]
    Nyckelord :Performance indicators; key performance indicator; performance measurement; co-creation; performance measurement systems; Prestationsmått; nyckeltal; prestationsmätning; medskapande; prestationsmätningssystem;

    Sammanfattning : Prestationsmått och dess formulering tillsammans med målsättningsteorin är två vanligtförekommande begrepp i de flesta produktionsenheter. Syfte med studien är att beskrivaoch förklara hur prestationsmått formuleras i en ny produktionsenhet. Examensarbetetbeskriver vikten av medskapande mellan företag och dess kunder. LÄS MER