Sökning: "Karin Forslund"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Karin Forslund.

  1. 1. From Elite to Everyone: How User-Generated Content Democratizes Hermès and Challenges Its Exclusivity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Smedmark; Karin Forslund; [2023]
    Nyckelord :Luxury brand perceptions; Brand awareness; Commodity theory; Self-brand association; Brand attitudes; User-generated content; Luxury brand management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to add to existing research and create a deeper understanding regarding the influence of online narratives on luxury brand attitudes. The research aims to explore how luxury brands are portrayed by social media users, in order to gain a cohesive understanding of its effect on the attitudes that are formed towards the brand. LÄS MER

  2. 2. Brewing Up a Storm: The Rise of Stars Coffee

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Kullenberg; Victoria Friman; Karin Forslund; [2023]
    Nyckelord :Trademark infringement; corporate brand management; Starbucks; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Faktorer som hindrar kvinnors deltagande i screeningprogram för cervixcancer : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Röda Korsets Högskola

    Författare :Karin Forslund; Ebere Charity Ikwuneme; [2022]
    Nyckelord :cervixcancer; hinder; kvinnohälsa; screening;

    Sammanfattning : Bakgrund: Cervixcancer (livmoderhalscancer) är den fjärde vanligaste cancersjukdomen bland kvinnor globalt, där drygt 600 000 personer diagnosticeras årligen. WHO har lanserat en global strategi för att utrota cervixcancer, genom preventiva åtgärder såsom vaccination och screening. LÄS MER

  4. 4. ”Catch flights, not feelings”: A Qualitative Content Analysis of the Marketing Communication and Brand Management of Ryanair on TikTok and Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Victoria Friman; Karin Forslund; [2022]
    Nyckelord :Strategic communication; brand management; brand attitude; brand awareness; brand equity; human to human marketing; marketing communication; social media; Ryanair; TikTok; Facebook; Social Sciences;

    Sammanfattning : Due to the fast paced digitalization, marketers are met with higher demands in order to adapt to new contexts for marketing communication and brand management. The social media platform of TikTok is relatively new and rapidly expanding, creating both opportunities and risks for brands. LÄS MER

  5. 5. Sorg i två bilderböcker – En komparativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Karin Forslund; [2020]
    Nyckelord :Bilderbok; sorg; komparativ analys; barnlitteratur; Schössow; Hedin Gustavsson;

    Sammanfattning : I denna uppsats analyseras två bilderböcker i syfte att undersöka hur karaktärernas sorg framställs och hanteras. Detta görs genom komparativ analys. Den ena bilderboken, Stig, handlar om sorgen efter en avliden familjemedlem. Den är skriven av Annica Hedin och illustrerad av Per Gustavsson. LÄS MER