Sökning: "Kvalitativa forskningsintervju"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Kvalitativa forskningsintervju.

  1. 1. Vad tror vi att dom ser? : En intervjustudie om konstutställares syn på besökarnas upplevelse av bildkonst

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Per Skude; [2023]
    Nyckelord :Art experience; aesthetic experience; qualitative reserarch interview; visual arts; art exhibition; beholder; Konstupplevelse; kvalitativ forskningsintervju; bildkonst; konstutställning; betraktare;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte är att ur ett receptionsestetiskt perspektiv öka kunskapen om upplevelse av konst i vid mening. I detta arbete genom en empirisk studie av hur fenomenet upplevelse av konst uppfattas av bildkonstutställare i svenska icke-kommersiella utställningsmiljöer och hur det påverkar utställningarnas praxis. LÄS MER

  2. 2. Jag är specialpedagog : En kvalitativ intervjustudie med specialpedagoger om skolutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Koresh Yari; Shahrzad Farmand; [2022]
    Nyckelord :Specialpedagogik; Specialpedagog; skolutveckling; professionsteori; legitimitet; förtroende; auktoritet och autonomi.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskap genom att undersöka specialpedagogers roll i arbetet med skolutveckling samt om stöd från ledningen påverkar arbetet med skolutveckling. För att besvara syftet har en kvalitativ forskningsansats tagits som utgått från Steinar Kvale & Svend Brinkmann (2014) kvalitativa forskningsintervju. LÄS MER

  3. 3. En studie om funktionsbyte och tillgänglighetsanpassning för personer med nedsatt rörelseförmåga på Göta hovrätts domstolsbyggnad från 1650 : Från ett förvaltningsperspektiv

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Sanna Larsson; Nathalie Ingmarsdotter; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: Several cultural-historical buildings are chosen to be teared down instead of researching the opportunities of maintaining the cultural-historical buildings due to the difficulties of with accessibility adaption in cultural-historical buildings. The lack of antiquarian expertise can be related to the lack of taught antiquarian knowledge in the higher education level regarding construction and architectural engineering. LÄS MER

  4. 4. "Det som är viktigast för mig det är att lyssna" : Chefers och medarbetares erfarenheter av det goda ledarskapet – en kvalitativ studie av de relationella aspekternas betydelse

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Marcus Sigalit; [2018]
    Nyckelord :relation; ledarskap; relationellt ledarskap; kvalitativ forskningsintervju; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker vilka relationella aspekter chefer och medarbetare lyfter fram för ett gott ledarskap. De senaste åren har relationernas betydelse för ledarskapet uppmärksammat mer och mer utifrån ett tidigare fokus på ledares egenskaper, stilar eller beteenden. LÄS MER

  5. 5. Du Är Vad Du Delar : En kvalitativ studie i hur tre svenska mikro- influencers på Instagram ser på sin roll i och med kommersialiseringen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Felicia Freedman Skiöld; Saba Hossein-Chi; [2018]
    Nyckelord :qualitative research interview; influencers; instagram; social media; convergence; participant culture; self-presentation; opinion maker; commercialization; digitization; fashion; beauty; advertising; collaborations; micro-influencers; kvalitativ forskningsintervju; influencers; Instagram; sociala medier; konvergens; deltagarkultur; självpresentation; opinionsbildare; kommersialisering; digitalisering; mode; skönhet; annonsering; samarbeten; mikro-influencers;

    Sammanfattning : Det digitala samhället kännetecknas av konstant utveckling och snabb föränderlighet, vilket har skapat rollen influencer: En person som används av företag och varumärken för att marknadsföra produkter eller tjänster. Denna studie fokuserar särskilt på influencerns egen bild av sitt yrke och genom att tematisera frågor utifrån teorier rörande kommersialisering, självpresentation, deltagarkultur och opinionsbildning. LÄS MER