Sökning: "Managementkonsult"
Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade ordet Managementkonsult.
6. Lärandeorienterad utvärdering av managementkonsulter : En studie om utvärderingens bidrag till organisatoriskt lärande
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Managementkonsultbranschen har de senaste 40 åren växt kraftigt och managementkonsultens roll i organisationer tar allt större plats. Det har genererat mycket forskning kring inköp av managementkonsulter, men forskning kring utvärderingens plats i organisationers konsultanvändning är fortfarande bristande. LÄS MER
7. Kunskapsöverföring : Hur managementkonsulter överför kunskap inom ett konsultföretag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kunskapsöverföring är en svårighet för projektbaserade organisationer på grund av arbetets karaktär som försvårar möjligheten till att behålla kunskap. En typ av projektbaserad organisation är konsultföretag och dessa betraktar kunskap som deras största tillgång. LÄS MER
8. Motivation och yrkesval : Vad driver studenter att vilja arbeta som managementkonsult?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vad som motiverar olika grupper har länge diskuteras och har varit en viktig del i hur företag är strukturerade och hur de arbetar. Arbetsuppgifter och arbetsformer är föränderliga och på senare tid har rollen som konsult vuxit fram som en frekvent förekommande och även attraktiv arbetsform. LÄS MER
9. Konsultyrket - en flexibel anställningsform : Om arbetssituation och organisationstillhörighet.
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Konsultyrket är en modern anställningsform som har vuxit sig stark på den svenska arbetsmarknaden i takt med dess förändring och företagens ökade behov avflexibilitet. Då en konsult är anställd på ett konsultföretag men har uppdrag ute hos olika kundföretag, kan denne antas tillhöra flera organisationer samtidigt. LÄS MER
10. Den svenska managementkonsultbranschen ochvikten av att skapa förtroende i samspeletmellan konsult och klient : - En fallstudie av Reforce International AB
M1-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Begreppet managementkonsult har visat sig vara diffust och vad professionen innebär är svårt att definiera. Det faktum att managementkonsulter i princip säljer ett löfte om vad de ska leverera gör att förmågan att inge förtroende är en viktig egenskap hos en konsult. LÄS MER