Sökning: "Marketing Information System på svenska"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Marketing Information System på svenska.

  1. 1. Chattbotar och Kundlojalitet : En kvantitativ studie om chattbotar och kundlojalitet inom kundservice på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Börjesson; David Svens; [2023]
    Nyckelord :Chattbotar; Virtuella agenter; Kundlojalitet; Varumärkeslojalitet; Varumärkesupplevelse; Attityddimension; Beteendedimension;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om och i sådana fall hur chattbotars kvaliteter och egenskaper påverkar kundlojaliteten hos kunder på den svenska marknaden. Metod: Vi har valt att genomföra en kvantitativ undersökning där datainsamlingen har skett via ett enkätformulär. LÄS MER

  2. 2. Ett gymnasieförbunds webbplats och dess påverkan på gymnasievalet : En studie om användarupplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Julia Herrström; Saga Polteg; [2022]
    Nyckelord :Interaction Design; Website Design; User Experience; High School Education; School Branding; Generation Z; Qualitative Research; Interaktionsdesign; Webbdesign; Användarupplevelse; Gymnasieutbildning; Skolvarumärke; Generation Z; Kvalitativ forskning;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är allmänt utbredd i vårt samhälle vilket innebär att dagens unga människor växer upp i en miljö där tekniska lösningar, såsom webbplatser, är en central del i ungas vardag, vilket ibland även kan påverka livsbeslut. Det svenska skolsystemet styrs idag av marknadsprinciper som innebär att konkurrensen om att rekrytera elever har blivit avgörande för skolornas överlevnad. LÄS MER

  3. 3. Att använda videobaserad kommunikation för att främja ökad sortering och återvinning av matavfall : En studie som ger förslag på hur Södertäljekommun kan nå ut till alla kommuninvånare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Reeta Maqadesi; [2021]
    Nyckelord :behavior; food waste; knowledge; Södertälje municipality; video-based communication; will; beteende; kunskap; matavfall; Södertälje kommun; videobaserad kommunikation;

    Sammanfattning : Genom att öka resurshushållningen i livsmedelskedjan minskar människans belastning på miljön. Att öka utsortering och återvinningen av matavfall är ett sätt att bidra med ökad resurshushållning inom livsmedelskedjan. För att uppnå detta krävs människors samverkan. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsexperter eller marknadsföringsjippo? : En kvalitativ innehållsanalytisk studie av begreppet Greenwashing inom svenska modeföretags hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Valentina Cicerone; Gabriella Aguilar; [2021]
    Nyckelord :Greenwashing; The Seven sins of Greenwashing; Green marketing; The textile and fashion industry; Greenwashing; The Seven sins of Greenwashing; Grön marknadsföring; Textil- och modebranschen;

    Sammanfattning : Denna forskningsstudie är en kvalitativt undersökande studie av svenska modeföretags hållbarhetskommunikation utifrån en utvärdering av konsultmodellen The Seven Sins of Greenwashing. Studien ämnar att undersöka hur The Seven Sins of Greenwashing fungerar som ett verktyg och ramverk för att analysera svenska modeföretags hållbarhetskommunikation samt om greenwashing förekommer i deras gröna marknadsföring med hjälp av The Seven Sins of Greenwashing. LÄS MER

  5. 5. "Har ni stoppat kakor i ölet, är ni helt dumma i huvudet?"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amanda Knöös; Emmie Lindh; [2020]
    Nyckelord :bryggerier; alkohol; hantverksöl; hantverksbryggerier; mikrobryggerier; nätverk; visuell kommunikation; sociala medier; strategisk kommunikation; varumärke; identitet; lokalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur hantverksbryggerier i Göteborg arbetar med sin externa strategiska kommunikation genom sina nätverk, på sociala medier, med sin grafiska profil samt genom försäljning och distribution. Valet av teman gjordes för att få en helhetsbild av bryggeriernas verksamhet. LÄS MER