Sökning: "Media och mode"
Visar resultat 36 - 40 av 169 uppsatser innehållade orden Media och mode.
36. Influencer marketing i klädbranschen : En kvantitativ studie om hur generation Z:s attityder till mode och kläder påverkas av influencer marketing
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att skapa en förståelse kring hur kvinnor inom generation Z:s attityder till mode och kläder påverkas av influencer marketing som marknadsföringsstrategi. Det grundar sig i att det har identifierats ett antal kunskapsgap som att det saknas forskning på generation Z som konsumenter och även inom fenomenet influencer marketing. LÄS MER
37. Potential security risks in Google Nest Indoor Camera
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Our world is becoming more and more connected every day. Recently a new trend has taken off: smart homes. As people are investing in making their house connected this usually also includes some type of surveillance, more precisely a camera. LÄS MER
38. Från träningstips till skönhetsingrepp : En kvantitativ innehållsanalys av budskapen på tre kvinnomagasins omslag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : In previous research in this field of study, the messages from the female magazines have often been aimed at bodily changes in the woman. The opinions that exist about what a woman should look like and what kind of body corrections are accepted in society is of different character. LÄS MER
39. Så ska det låta! : Hur återkoppling i form av röstmeddelande upplevs ochkan vara användbar för studerande
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : This is a study on how participants in a media education on a Swedish folk high school experience the use of audio feedback, a voice memo, on a writing assignment. Data was collected on 28 mediastudents through a survey with follow up interviews. LÄS MER
40. The gamification of sleep : a case study on user engagement with SleepTown in everyday(night) life
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Sleep is a crucial part of our lives, as we spend about one-third of our lives sleeping. In a digital age, mobile apps on smartphones play an important role in self-improvement regarding sleep. Gamification techniques can be particularly employed by app designers to strengthen users’ motivation and participation. LÄS MER