Sökning: "Nation brand image"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Nation brand image.
1. Världsmästerskapen i Sportswashing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Hur påverkas landet Qatars varumärke och internationella anseende av att arrangera fotbolls-VM 2022? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur sportswashing i form av ett internationellt idrottsevenemang påverkar ett lands varumärke. En fallstudie på Qatar och dess användande av fotbolls-VM 2022 har utförts för att öka och fördjupa förståelsen kring sportswashing. LÄS MER
2. Public Opinion about Sweden during the COVID-19 Pandemic and Implications for its Nation Brand: A Sentiment Analysis
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Public Opinion about Sweden during the COVID-19 Pandemic and Implications for its Nation Brand: A Sentiment Analysis This thesis seeks to expand the understanding of nation brand image perceptions by exploring the opinions of international audiences about Sweden during the COVID-19 pandemic in the form of sentiments. Given the strong link between a country’s handling of the COVID-19 pandemic and its nation brand, crises can have an impact on the perception of a country’s image. LÄS MER
3. Har covid-19 påverkat Sveriges nation branding? : En kvalitativ studie om mottagarens upplevelse av Sveriges sammanlagda krishantering av covid-19 och dess påverkan på Sveriges nation branding
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna undersökning är att bidra med ökad kunskap om forskningsfälten kriskommunikation och nation branding. Vi intresserar oss för att undersöka mottagarens upplevelse av Sveriges hantering av covid-19 och om det kan komma att förändra människors uppfattningar om Sverige som nation och varumärke. LÄS MER
4. Crazy Rich Asians: dramakomedi eller reklamkanal? : En kvalitativ studie om svenska studenters tolkningar av Singapores nationsvarumärke genom film.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Nationer är komplexa varumärken i kontrast till organisationers eller företags varumärken. De omfattar en rad aspekter såsom exempelvis turism, näringsliv och politik. Trots det, är det minst lika viktigt för ett land att skapa ett gott rykte kring sitt varumärke. LÄS MER
5. DEN SVENSKA NATIONSIDENTITETENS RENÄSSANS I CORONAS TECKEN
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I denna uppsats har vi med hjälp av retoriska verktyg som stilfigurer, Toulmins argumentationsmodell samt argumentativa grundbegrepp genomfört en deskriptiv redogörelse för vilka retoriska element som Statsminister Stefan Löfvens “Tal till nationen” innehåller. Dessa har vi disponerat efter dispositio och därefter analyserat utifrån en prisma av teorier om nationen och nationsidentitet. LÄS MER