Sökning: "Personal marketing"
Visar resultat 21 - 25 av 850 uppsatser innehållade orden Personal marketing.
21. Echoes of the past: A Qualitative Study on Personal and Historical Nostalgia and their Impact on Consumer Identity
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this study is to explore young consumers' identity creation in the context of nostalgic consumption and marketing. The study seeks to deepen the understanding of how young consumers construct their identities by exploring the impact of two forms of nostalgia, personal and historical. LÄS MER
22. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum: 2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29 Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi. Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring, Visuellt innehåll. LÄS MER
23. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER
24. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER
25. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER