Sökning: "Platsmarknadsföring Södertörns högskola"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Platsmarknadsföring Södertörns högskola.

  1. 1. Två kommuners platsmarknadsföring ur ett identifikationsperspektiv : ”Här finns fullt av möjligheter” och ”Välkommen till paradiset”

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Retorik

    Författare :Elisabeth Dammyr; [2022]
    Nyckelord :Identification; place marketing; identification analysis; comparative analysis; municipality; municipality development; hermeneutics.; identifikation; platsmarknadsföring; identifikationsanalys; komparativ analys; kommuner; kommunutveckling; hermenutik.;

    Sammanfattning : "Here are lots of opportunities" and "Welcome to Paradise". Two municipalities' place marketing from an identification perspective.  .. LÄS MER

  2. 2. Destinationsutveckling utifrån potential : En studie av Nynäshamn

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Helena Demir; Yosuf Jaber; Agnieszka Ratajczak; [2020]
    Nyckelord :Destination; Development; Cooperation; Tourism; Stakeholders; Archipelago; Place branding; Place marketing; Destination; Utveckling; Samarbete; Turism; Aktörer; Skärgård; Platsvarumärke; Platsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Turismens tillväxt är beroende av hur en destination kan uppfylla besökarnas behov. För att kunna tillfredsställa dessa behov krävs samarbeten mellan olika branscher på destinationen. Samarbetsnivån mellan kommun, privata aktörer och lokalinvånare är en avgörande faktor för utvecklingen på destinationen. LÄS MER

  3. 3. Film- och litteraturturism i Sverige : En kvalitativ studie av Wallanderland i Ystad och Millenniumtrilogin i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Supavadee Disayabuttra; Mira Ottosson; [2020]
    Nyckelord :Film and literature tourism; Wallander; Millennium; netnography; place marketing; commodification; digital marketing; Film- och litteraturturism; Wallander; Millennium; netnografi; platsmarknadsföring; kommodifiering; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : To travel in the footsteps of movies and books is something that attracts more and more tourists and the research in the field has often focused on the motivation of tourists when choosing a destination. This study instead focuses on how the businesses that organize the attractions work. LÄS MER

  4. 4. Konsten att marknadsföra platsen : En studie om hur platsmarknadsföring, identitet och image

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Minna Nikkanen; Louise Olsson; [2020]
    Nyckelord :platsmarknadföring; varumärkesvärde; identitet; image;

    Sammanfattning : Bakgrunden till denna uppsats ligger i att kommuner står inför olika utmaningar i och med den demografiska utvecklingen av urbanisering, men även fenomenet kring en minskande befolkning. I denna studie undersöks området platsmarknadsföring för att ge en insikt i hur det verktyget kan användas av kommuner för att stärka staden som plats och att skapa en platsidentitet. LÄS MER

  5. 5. Sverige – ett varumärke? : Hur Visit Sweden marknadsför Sverige internationellt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Camilla Englund; Olaf Dlugosz; [2011]
    Nyckelord :Turism; Marknadsföring; Image; Positionering; Differentiering; Varumärkesplattform;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till år 2020 ska antalet exportmogna svenska destinationer ha mer än fördubblats. Detta enligt projektet Nationell strategi som bland andra aktörerna Visit Sweden, Svensk Turism och Swedavia igår i. Visit Swedens roll i projektet är att marknadsföra Sverige till målgrupper utomlands. LÄS MER