Sökning: "SAMR"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade ordet SAMR.

  1. 6. Språkutvecklande arbetssätt i förskolan : En intervjustudie om hur förskollärare arbetar med språkutvecklin i förskolan med svenskspråkiga och flerspråkiga barn.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Carola Ram Svärd; [2022]
    Nyckelord :multilingualism; language learning; pree school; language development; svenska som andraspråk; förskola; språkutveckling; flerspråkighet; sociokulturella perspektivet;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how preschool teachers work with language development regarding children who speak Swedish as their mother tongue as well as children with other first language. This thesis will also examine how the teachers look upon their mission to help the children in their language development both regarding the Swedish language as well as a pontential other first language. LÄS MER

  2. 7. Att vara eller inte vara - digitala medier och dataspel på fritidshemmet : En kvalitativ studie om fritidslärares förhållningssätt till digitala medier och dataspel på fritidshemmet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Fritidshemspedagogisk forskning

    Författare :Jens Barregren; Linnea Rosin; [2022]
    Nyckelord :samspel; fritidslärare; digitala medier; dataspel; digital lek; SAMR-modellen; fritidshem;

    Sammanfattning : Digitala medier och dataspel utgör ett stort intresse bland barn och ungdomar. Studien har tagit reda på hur fritidslärare förhåller sig till användandet av digitala medier och dataspel som ett verktyg för socialt samspel och lärande i fritidsverksamheten. LÄS MER

  3. 8. Digitala verktyg i matematikundervisningen : en kvalitativ studie om lågstadielärares användning och erfarenheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Amanda Hammar; [2022]
    Nyckelord :digitala verktyg; matematik; lågstadielärare; IKT; undervisning; TPACK; SAMR;

    Sammanfattning : Inledning Digitala verktyg i undervisningen har ökat (Darragh & Franke 2021) och i takt med att digitala verktyg blir allt vanligare i skolan så ökar också tillgången till program och appar som är kompatibla med de digitala verktygen. Dock är det få av apparna som bygger på forskning och det är stora skillnader i kvalitéten (Skolverket 2021). LÄS MER

  4. 9. Digitala Lärresurser I Fritidshemmet : Fritidshemslärares uppfattningar och användande i verksamheten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Kushtrim Hajredinaj; Adam Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Digital learning resources; experience; after-school centers; after-school center teachers; advocates; learning; motivation; opponents; focus and the SAMR model.; Digitala lärresurser; erfarenhet; fritidshem; fritidshemslärare; förespråkare; lärande; motivation; motståndare; riktadhet och SAMR-modellen.;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra med kunskap om fritidshemslärares uppfattningar kring användandet av digitala lärresurser i fritidshemmet och hur de använder digitala lärresurser för att motivera elevernas lärande. För att få svar på våra forskningsfrågor har vi intervjuat sex utbildade fritidshemslärare på två skolor belägna i södra Sverige. LÄS MER

  5. 10. Loops – en digital lärplattform med möjlighet till kreativ interaktiv pedagogik i undervisningen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Hanna Tammi; [2021-09-09]
    Nyckelord :TPACK; TAM; SAMR digitalisering; digital lärplattform digitala läromedel; digitala verktyg; digitala lärresurser; digital didaktisk design; digital kompetens;

    Sammanfattning : I och med den allt snabbare digitaliseringstakten i Sveriges skolor behövs en tydligare uppföljning av hur förändringarna påverkar flera faktorer. Generellt behöver det bli tydligare hur lärarna använder de digitala resurser som ställs till förfogande och hur de upplever de förändringar som digitaliseringen innebär. LÄS MER