Sökning: "SPA kunder"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden SPA kunder.
1. Social media marketing : En fallstudie på Steam Hotel och Sunlight
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : In this study two spa-hotels with an industrial history have been studied. The purpose of the study is to examine how industrial cool-hotels use social media marketing to reach out to their customers and what kind of information/advertising is communicated. The study was conducted as a qualitative content analysis with a deductive coding scheme. LÄS MER
2. The Leasing process on the Commercial Real Market
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Den kommersiella fastighetsmarknaden är till skillnad från bostadsmarknaden, inte utsatt för högre efterfrågan än utbud. Istället finns det ett större utbud för hyresgästerna att välja mellan. För att locka nya kunder måste fastighetsbolagen vara tillräckligt flexibla för att tillgodose behoven hos den eventuellt nya hyresgästen. LÄS MER
3. Åtgärdsplan för gröna företag i expansions- och utvecklingsfas
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Det traditionella lantbruket minskar mer och mer, gårdarna som fortsätter med lantbruk blir större och mer nischade på antingen djur eller växtodling. Det är många som helt lägger ner sin produktion för att ge plats åt något annat på gården som t.ex. bed and breakfast-ställen, spa, m. LÄS MER
4. Vad händer med personalens hälsa när kundens välbefinnande står i fokus? En studie om hälsofrämjande arbete inom spabranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Det har skett stora förändringar de senaste årtiondena inom arbetslivet som påverkar personalens hälsa. Nya risker har tillkommit gällande den psykosociala miljön på arbetsplatsen där många har svårt att hitta en balans mellan privat- och arbetsliv. Detta ställer stora krav på företag och ledare att arbeta hälsofrämjande. LÄS MER
5. Kundlojalitet inom spa-industrin - är personalen avgörande?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Denna uppsats undersöker följande frågeställningar: Spelar personalens agerande en avgörande roll för huruvida kunden återkommer till spa-salongen? Hur bör företaget förhålla sig till endera utfall? Vi har valt att undersöka spa-industrin då vi finner lojalitetsproblematiken i denna kontext intressant då tjänstemötet omfattas av en hög interaktion och intimitet spa-personal och kund emellan. Uppsatsen baseras på ett induktivt angreppssätt då vi utgått ifrån vårt empiriska material och sedermera jämfört detta med teorin. LÄS MER