Sökning: "Till Fredholm"

Visar resultat 6 - 10 av 37 uppsatser innehållade orden Till Fredholm.

  1. 6. Hållbarhet, färg & form : En grafisk profilguide för visuell kommunikation av hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sarianna Olsson; Nellie Fredholm; [2022]
    Nyckelord :visual communication; graphic design; brand identity; graphic charter; graphic profile; research through design; concept development; sustainability; visual message; focus group; survey; product packaging; visuell kommunikation; grafisk design; företagsidentitet; grafisk profil; forskning genom design; konceptutveckling; hållbarhet; visuellt meddelande; fokusgrupp; internetenkät; produktförpackning;

    Sammanfattning : Uppmärksamhet på miljön och att uppnå ett mer hållbart sätt att leva har ökat bland allmänheten och företag under flera år. Denna artikel har som ändamål att undersöka hur ett företag kan förmedla sina värderingar om hållbarhet inte bara genom ord och texter utan också genom grafisk design och visuell kommunikation. LÄS MER

  2. 7. Det sportsliga resultatets påverkan på sponsorskap : En explorativ studie om sponsorgivarens inställning till det sportsliga resultatets påverkan på sponsorskapet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Madeleine Fredholm Lundgren; Martin Berggren; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; brand reputation; exposure; on field performance; communication; Sponsorskap; varumärkesanseende; exponering; sportsligt resultat; kommunikation;

    Sammanfattning : Sponsorship is one of the most effective marketing strategies for corporations to communicate with their target audience as well as improving their brand. The most common sponsorship is sports related, despite this there is a lack of research regarding the on-field performance effect on sponsorship. LÄS MER

  3. 8. Digital platsmarknadsföring - en fallstudie av Kils kommun digitala platsmarknadsföring : Place marketing - a case study of Kils kommun digital place marketing

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Rebecca Nerman; Christer Fredholm; [2020]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; digitala kanaler; demokrati;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur Kils kommun använder sig av digitala kanaler i ett platsmarknadsföringssyfte. Intresset för undersökningen grundas i hur marknadsföring av platsen blir av allt större vikt för mindre kommuners överlevnad, som en konsekvens av den ökade urbaniseringen. LÄS MER

  4. 9. BRT i Helsingborg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och väg

    Författare :Julia Fredholm; Rina Sylejmani; [2019]
    Nyckelord :BRT; Bus Rapid Transit; kollektivtrafik; framkomlighet; trafiksäkerhet; resbeteende; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bus Rapid Transit (BRT) är en benämning på ett högkvalitativt kollektivtrafiksystem som utvecklades under mitten av 1900 – talet och blev känt efter att det framgångsrikt implementerades i staden Curitiba i Brasilien. I Sverige används BRT som ett komplement till övrig kollektivtrafik medan det i stora städer runt om i världen fungerar som stommen i kollektivtrafiksystemet. LÄS MER

  5. 10. Designprinciper för utveckling av låginteraktiva infotainmentsystem

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Maja Fredholm; Rasmus Mosca; [2019]
    Nyckelord :Infotainment; kollektivtrafik; Human-Computer Interaction; designprinciper; riktlinjer; gränssnitt; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Infotainment har under de senaste åren blivit ett allt större område inom informations- och kommunikationsteknik. De största användningsområdena för begreppet är inom bilindustri och kollektivtrafik, varav det förstnämnda är ett område som studerats i stor utsträckning av interaktionsdesigners och forskare. LÄS MER