Sökning: "Two-way ANOVA"

Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden Two-way ANOVA.

  1. 1. Arbetsmotivation kopplat till kön och arbetsmarknadssektor : En kvantitativ studie om inre och yttre arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Johanna Karlsson; Isabel Sigfridsson Perea; [2024]
    Nyckelord :work motivation; intrinsic motivation; extrinsic motivation; gender; public sector; private sector; self-determination theory; WEIMS; arbetsmotivation; inre motivation; yttre motivation; kön; offentlig sektor; privat sektor; självbestämmandeteorin; WEIMS;

    Sammanfattning : Motivation har beskrivits som en viktig faktor för välbefinnande och prestation i arbetet. Därmed har det för arbetsgivare blivit allt högre prioriterat att beakta och synliggöra det som motiverar anställda att arbeta. LÄS MER

  2. 2. Polisstudenter och verksamma polisers uppfattning om och förtroende för allmänheten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Linnéa Fast; Cajsa Ottander; [2023]
    Nyckelord :police; attitude; trust; gender differences; police education; polis; inställning; förtroende; könsskillnader; polisutbildning;

    Sammanfattning : Att poliser har förtroende för allmänheten, och vice versa, är viktigt för ett väl fungerande samarbete och ett framgångsrikt polisarbete. Uppfattningar relaterat till yrkesrollen och yrkesmässig kontakt med människor har visats förändras under utbildning i samband med praktikperioder och vidare i övergången till yrkesliv. LÄS MER

  3. 3. VISUAL CUES : A WAY TO ENHANCE ACCURATE JUDGEMENTS OF TRAVEL SPEED IN DRIVER SIMULATORS

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Malin Söderström; [2023]
    Nyckelord :visual cues; driver simulators; motion cues;

    Sammanfattning : Drivers in simulators tend to drive faster than in a real car. The study aimed to examine if visual cues impact driver velocity in a simulator. This is important because of the tendency for users of to drive faster in simulators than in authentic driving situations. LÄS MER

  4. 4. Effekter av energidryck på korrigerad QT-tid, hjärtfrekvens och blodtryck på kvinnor : En placebostudie

    M1-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för naturvetenskap och biomedicin

    Författare :Zamira Edaet Memedovska; Bayan Hsino; [2023]
    Nyckelord :Electrocardiography; mechanism of action; caffeine; weight; consumption habits; Elektrokardiografi; Verkningsmekanism; Koffein; Vikt; Konsumtionsvanor;

    Sammanfattning : Syftet med denna placebostudie är att studera energidryckens effekter på QTc-tiden, hjärtfrekvens (HR), systoliskt blodtryck (SBP) och diastoliskt blodtryck (DBP) efter konsumtion av 2 mg koffein per kilogram kroppsvikt. Dessutom belysa om skillnader finns beroende på koffeinkonsumtions vanor. LÄS MER

  5. 5. Avatar Control using Eye-Tracking in Virtual Reality : A user study on the sense of embodiment, user experience and workload using a Unity3D Prototype

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Goris; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Avatar Embodiment; Eye Tracking; User Experience; Accessibility; Virtuell Verklighet; Avatar förkroppsligande; Ögonspårning; Användarupplevelse; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : This master’s thesis investigates methods for improving accessibility in virtual reality (VR), focusing on avatar control for individuals with limited mobility. VR offers an opportunity to help them with specific rehabilitation. LÄS MER