Sökning: "Varumärkesstrategi"

Visar resultat 21 - 25 av 94 uppsatser innehållade ordet Varumärkesstrategi.

  1. 21. What Influences Employees to Become Digital Advocates? : A Quantitative Study of the Relationship Between Employer Branding and Digital Employee Advocacy in Industrial Organisations

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Josefin Ilic; Matilda Tranell; [2018]
    Nyckelord :Digital employee advocacy; employee advocates; social media; employer branding; organisational commitment; industrial organisations; brand advocacy; communication strategy.; Digitala förespråkare; anställda som förespråkare; sociala medier; employer branding; organisationsengagemang; industriella organisationer; varumärkesstrategi; kommunikationsstrategi.;

    Sammanfattning : Since the introduction of social media, the corporate communication landscape has changed significantly, and thus organisations need to find new innovative ways to communicate. One emerging strategy is digital employee advocacy, which ultimately means that employees voluntarily endorse their employers on social media platforms. LÄS MER

  2. 22. Från identitet till varumärkesstrategi : En kvalitativ studie om varumärkesarbetet i Allsvenskan och Superettan

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Tim Eklund; Jenny Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Idrottsorganisationer; varumärke; CSR; identitet; positionering; varumärkesstrategi; Allsvenskan; Superettan.;

    Sammanfattning : Studies has shown that sports organizations have become increasingly commercialized and professionalized, which have led them to work in a manner like a company and a profitable business. Allsvenskan and Superettan in Swedish elite football for men is no exception. LÄS MER

  3. 23. Vad är egentligen marknadskommunikation? : En teorigranskande studie genom en begreppsutvecklande case study

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Viktoria Svedlund; Johanna Barre; [2017]
    Nyckelord :marketing communications; interdisciplinary field; country-of-origin; meaning transfer; Volvo Cars; Svenska Institutet; case study; functional text analysis; marknadskommunikation; tvärvetenskapligt fält; country-of-origin; meningsutbyte; Volvo Cars; Svenska Institutet; case study; funktionell textanalys;

    Sammanfattning : Forskning inom marknadskommunikation har traditionellt varit beläget inom den företagsekonomiska disciplinen med fokus på hur företag kommunicerar med sina kunder. Men marknadskommunikation som område innefattar även andra kommunikativa processer vilka berörs inom den medie- och kommunikationsvetenskapliga forskningen, men som inte definieras som marknadskommunikation. LÄS MER

  4. 24. Den "starka" kvinnan i mode : en kvalitativ innehållsanalys av pressmeddelanden

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Linnea Tjörnevik; [2017]
    Nyckelord :feminism; postfeminism; tredje vågens feminism; den starka kvinnan; empowered; mode; kommodifiering; patriarkal hegemoni; femininitet;

    Sammanfattning : Studien som uppsatsen bygger på analyserar ett antal pressmeddelanden från danska och svenska modeveckorna under augusti 2016 samt januari 2017. Pressmeddelandena innehåller en explicit beskrivning av kvinnan som stark. LÄS MER

  5. 25. Sveriges image som varumärkesstrategi : En studie om hur bageriföretag använder sig av Sveriges image för att förstärka sitt varumärke

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sonia Celis; [2016]
    Nyckelord :Country of origin; varumärkesstrategi; Sveriges image; Business Sweden; nationellt varumärke;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur bageriföretag använder sig av Sveriges image och vilka egenskaper kopplas till deras varumärke. Vidare vill denna studie skapa förståelse på hur ett lands image kan användas som en varumärkesstrategi. LÄS MER