Sökning: "ads manager"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden ads manager.

  1. 1. Kan övergången till tillitsbaserad styrning och ledning utläsas i platsannonser? - En analys av platsannonser från två decennier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Josefin Halldén; Åsa Björkdahl; [2020-09-02]
    Nyckelord :New Public Management; Tillitsbaserad styrning och ledning; Platsannons;

    Sammanfattning : In recent years, Swedish public sector has undergone a change in its governance and management model, from the so called New Public Management to a model where trust plays a key role. In comparison to the more heroic vision of a strong leader within New Public Management, Trust-leadership attaches importance to the leader being humble and trusting his or her employees, which achieves mutual trust between the manager and the employees. LÄS MER

  2. 2. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Tran; Lovisa Andreasson; Alexandra Boman; [2020]
    Nyckelord :A B-test; Ads; Advertisement; Beauty industry; CRM; Digital marketing; E-CRM; E-commerce; E-commerce retailer; Facebook Ads Manager; Marketing campaign; Marketing communication; A B-test; Annons; CRM; Digital marknadsföring; E-CRM; E-handel; Ehandelsåterförsäljare; Facebook Ads Manager; Kampanj; Marknadskommunikation; Skönhetsbranschen;

    Sammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER

  3. 3. Drömkandidaten : En kritisk diskursanalys om hur den ideale sökande konstrueras i platsannonser inom bygg- och fastighetssektorn

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Ida Åström; [2018]
    Nyckelord :advertising; discourse analysis; real estate sector; construction sector; gender coding; modality; job advertisement; SFG; systemic functional linguistics; annonsering; diskursanalys; fastighetssektorn; byggsektorn; könskodning; modalitet; platsannons; SFG; systemisk-funktionell grammatik;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to investigate how an ideal job applicant is described when searching real estate janitors and real estate managers in job advertising using a Swedish linguistic perspective. This is achieved by looking at how the model reader is constructed i.e. LÄS MER

  4. 4. Vilka personlighetsdrag och ledarskapsbeteende hos chefer eftersöks? - En undersökning av jobbannonser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Mathilda Gren; Biljana Slavkovic Toft; [2017]
    Nyckelord :Big five; Ledarskap; Ledarskapsbeteende; Jobbannonser; Personlighetsdrag; Leadership; Leadership Behavior; Job ads; Personality Traits; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka ledarpersonlighetsdrag och ledarskapsbeteende som efterfrågats hos chefer i 105 jobbannonser som ingått i studien. Fokus för jobbannonserna har varit tre på förhand valda sektorer och arbetstitlar, ekonomichef, försäljningschef och HR-/personalchef. LÄS MER

  5. 5. How Can Event Companies Use Facebook’s Ad Manager to Optimise the Click-Through-Rates of their Native Instagram Ads?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Eline Absillis; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marketers have come to realise that an abundance of potential customers can be reached through Facebook advertising. Although a new player, Instagram is quickly catching up to Facebook’s success with its native ads. Despite this, there is a scarcity in the amount of academic literature that explores the use of them. LÄS MER