Sökning: "business analysis bank"

Visar resultat 16 - 20 av 213 uppsatser innehållade orden business analysis bank.

  1. 16. Från data till beslut: Hur samspelet mellan människor och IT-verktyg ser ut i beslutsstödsprocessen hos en svensk nischbank : En fallstudie kring hur en svensk nischbank tar fram, uppfattar och använder beslutsstöd

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Hamza El Moussaoui; Daniel Knezevic; [2023]
    Nyckelord :Internal business process; decision support; digital competence; data; language barrier; Verksamhetsprocess; beslutsstöd; digital kompetens; data; språkbarriär;

    Sammanfattning : The study has been carried out with the aim of finding out what a Swedish niche bank's worksystem around the use of decision support looks like. More specifically how decision support is produced and how this decision support is understood and used to partly improve internalbusiness processes. LÄS MER

  2. 17. Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen : En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Samer Salman; Ali Mourad; [2023]
    Nyckelord :Lending process; digitization; private sector; corporate sector; risks; customer satisfaction; credit assessment; relationship-based and transaction-based lending.; Kreditgivningsprocess; digitalisering; privatsidan; företagssidan; risker; kundnöjdhet; kreditbedömning; relations- och transaktionsbaserad kreditgivning.;

    Sammanfattning : Huvudtitel: Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen Undertitel: En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi – FÖ8015, 15 hp. Författare: Ali Mourad och Samer Salman Nyckelord: Kreditgivningsprocess, digitalisering, privatsidan, företagssidan, risker, kundnöjdhet, kreditbedömning, relations- och transaktionsbaserad kreditgivning. LÄS MER

  3. 18. Diversity and Team Performance in Banks : A qualitative analysis of how workplace diversity and team performance are related: A study of Swedish banks

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Idiris Abiib; Richardo Mezher; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Given the rise of multiculturalism in Sweden and the need for businesses to adapt, this topic is particularly relevant for Swedish banks. Moreover, it provides background information on the Swedish banking sector, highlighting its historical development and the influence of digitalisation on services. LÄS MER

  4. 19. Predicting the Potential Long-term Impacts of the Covid-19 Pandemic on the Logistics Industry in Sweden: The use of Logistics Performance Indicators in the Decision-Making Process.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Oluwasade Ann Adare; Ebenezer Ofosu Agyapong; [2022-07-01]
    Nyckelord :Covid-19; Sweden logistics industry; Analytic Hierarchy Process; Logistics performance indicators;

    Sammanfattning : The logistics industry encountered some setbacks that led to disruptions as a result of the Covid-19 pandemic which is gradually easing out but with some still anticipated to persist into the future. The ripple effect of these disruptions is that the logistics industries are experiencing difficulties in understanding the current trends and the future impact of the pandemic on their business. LÄS MER

  5. 20. AI-chatbots som kundtjänstverktyg inom banksektorn : En kvantitativ studie om svenska bankkonsumenters tillit och intention att använda AI-chatbots

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Sophie Bäcktorp; Antonia Henriksson; [2022]
    Nyckelord :trust; Technology acceptance model; Online-trust; chatbots; Artificell intelligience; banking sector; digital customer service; percived humanness; risk; digital trust.;

    Sammanfattning : Digitalisering är under ständig utveckling inom banksektorn. I och med den växande utvecklingen så har intresset för artificiell intelligens ökat men trots detta finns det fortfarande kvar osäkerheter kring användandet av AI-chatbots. LÄS MER