Sökning: "customer relation marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 206 uppsatser innehållade orden customer relation marketing.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  3. 3. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julia Lännenmäki; Jennifer Norman; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Artificial intelligence; Personalized marketing; Consumer privacy; GDPR; Digital marknadsföring; Artificiell intelligens; Personlig marknadsföring; Konsumentintegritet; GDPR;

    Sammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER

  4. 4. Are Influencers the Next Brand-Building Tool? : A Qualitative Study on How Influencer Marketing Affects Customer-Based Brand Equity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Klara Brännström; Sandra Elstig; [2023]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Customer-Based Brand Equity;

    Sammanfattning : Given the rise of social media and the growing importance of influencers on consumer behavior, gaining an understanding of how influencers and the practice of influencer marketing impact the brand from the consumer's perspective is crucial. Additionally, a significant amount of companies compete for consumers' attention in today's market. LÄS MER

  5. 5. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriela Valenzuela Rivera; Nour El Khadam; [2023]
    Nyckelord :co-branding; small businesses; qualitative study; brand equity; consumer behavior; brand building; brand associations; relationship marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER